ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מאוכזב מכישלון כהנא

בלעדי | סמוטריץ': אם נהיה גדולים מש"ס - נדרוש את תיק הדתות

הבחירות טרם הוכרעו והמו"מ עדיין לא נפתח, אך בציונות הדתית פותחים את הקרב על תיק הדתות שבאופן מסורתי נמצא בידיה של ש"ס • סמוטריץ' מאשים את השר כהנא שלא ניצל את העובדה שהחרדים לא בממשלה לקדם רפורמות חשובות: "זה פוספס לחלוטין" | הקלטה בלעדית

בלעדי | סמוטריץ': אם נהיה גדולים מש"ס - נדרוש את תיק הדתות
דרעי וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

הבחירות טרם הוכרעו, המשא ומתן הקואליציוני עדיין לא נפתח, אך נראה כי אם בנימין נתניהו והליכוד ישיגו רוב להקמת ממשלת ימין, מלאכת ההרכבה תהיה מסובכת למדי. בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' ניתן ללמוד על אחד הקרבות הגדולים שצפויים להיפתח ביום שאחרי הבחירות - הקרב על המשרד לשירותי דת.

במפלגת 'הציונות הדתית' מסמנים יעד - לקבל לידיהם את המשרד לשירותי דת, התיק שהיה באופן מסורתי בידיה של ש"ס. בהקלטות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נשמע יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ' מצהיר בקולו כי במידה ומפלגתו תהיה גדולה מש"ס - כך למעשה צופים כל הסקרים - ב'ציונות הדתית' יתעקשו לקבל לידיהם את התיק, ובכך למעשה יפתח לו קרב קשוח על תיק אסטרטגי למפלגות הדתיות.

במהלך שיחה שהעביר השבוע סמוטריץ' במסגרת מסע הבחירות שלו, הוא נשאל לגבי השליטה בענייני הדת בממשלה הבאה והודה כי "מערכת שירותי הדת, משרד הדתות ומינויים, נשלטו בעיקר על ידי החרדים".

סמוטריץ' מביע בהקלטה שנחשפת ב'בחדרי חרדים' רצון עז לקחת את תיק הדתות. לדבריו: "זה בעיקר תלוי כמה גדולים נהיה, אין ספק שאם אנחנו נהיה יותר מנדטים מש"ס נוכל לתבוע את משרד הדתות גם בקדנציה הבאה, אם נהיה פחות - אז יהיה ויכוח".

"בסוף פוליטיקה זה מערכת של כוח", מציין סמוטריץ׳ ומכריז: "מניח שגם בעניין הזה מה שהיה הוא לא מה שיהיה, נדמה לי שגם החרדים מבינים את זה. הם מבינים שמה שראינו בממשלה הזאת זו ריאקציה, כאילו רמסו אותנו במשך שנים אז פתאום בא מתן כהנא".

"אין ספק שאנחנו נקבע גם בממשלה הבאה", סיכם יו"ר 'הציונות הדתית' לגבי התיק הנחשק. הח"כ שטרוד בימים אלה בענייני המו"מ מול איתמר בן גביר. אחד מהח"כים במפלגתו שלוטש את עיניו לתפקיד הוא ח"כ אופיר סופר, שהקדיש בלא מעט ראיונות התייחסות לתיק הדתות ואמר כי הוא לא יישאר רק בידי ש"ס.

לפי הסקרים האחרונים 'הציונות הדתית', יחד עם בן גביר, עומדת על כ-10 מנדטים, ואילו ש"ס מקבלת ברוב הסקרים 8 מנדטים או לכל היותר שומרת על כוחה עם 9 מנדטים. במפלגתו של אריה דרעי לא צפויים לוותר בקלות על התפקיד. אחרי הכהונה של מתן כהנא הם יבקשו לתקן את הנזקים שנעשו, הדבר עשוי להקשות על הקמת הממשלה באם שני הצדדים יתעקשו על התיק.

אריה דרעי, הקרב על תיק הדתות נפתח. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

נזכיר כי 'בחדרי חרדים' פרסם במערכת הבחירות הקודמת הקלטה שבה נשמע בצלאל סמוטריץ' אומר כי "ממשלה ללא חרדים זה מצוין", והוא ממשיך גם הפעם בקו הזה, כשלדבריו המטרה היא לממש את היעדים שהוא מאמין בהם והחרדים מתנגדים להם. לדבריו, "היה יתרון בממשלה הזאת משום שהוקמה בלי חרדים", אך עם זאת הוא אומר באותה נשימה כי זה לא שווה אל מול האלטרנטיבה.

סמוטריץ' מאשים את השר (סגן השר) מתן כהנא שלא ניצל את ההזדמנות לממשלה ללא חרדים ופעל נגד דברים אחרים, "זה פוספס לחלוטין כי מתן כהנא גרם לנזקים אדירים בגיורים, בכשרות, גם במינויים, אבל בסוף צריך לשים דברים אחד מול השני - אם שווה לשלם את המחיר", כך סמוטריץ' בהקלטה הבלעדית.

בצלאל סמוטריץ' שר הדתות ש"ס בחירות לכנסת ה-25 משרד הדתות משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד