י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מצביע על מגמה?

שני סקרים חדשים: נתניהו מנצח את הבחירות

משני סקרים חדשים שמתפרסמים הערב עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום - נתניהו היה בסבירות גבוהה ראש הממשלה הבא עם 61 ואולי אף 62 מנדטים ללא איילת שקד שנותרת מחוץ לכנסת | כל הנתונים

שני סקרים חדשים: נתניהו מנצח את הבחירות
נתניהו, גפני, סמוטריץ ודרעי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

89 ימים לבחירות, שני סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב (חמישי) מעריכים כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, בנימין נתניהו מרכיב ממשלה בראשותו עם 61 ואף 62 מושבים.

לפי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', לו הבחירות היו מתקיימות היום,  מפלגת 'הליכוד' היתה משיגה 35 מושבים, 'יש עתיד' נחלשת מסקרים קודמים ל-21, 'כחול לבן - התקווה החדשה' של בני גנץ עם 12 מושבים, 'הציונות הדתית' ממשיכה להתחזק על רקע פיצוץ המגעים בין סמוטריץ לבן גביר ועומדת על 12 מושבים.

מפלגת ש"ס לפי הסקר נחלשת מכוחה ל-8, 'יהדות התורה' לעומת זאת שומרת על כוחה עם 7 מושבים, מפלגת 'העבודה' נחלשת גם היא ל-6, 'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה עם 6, 'ישראל ביתנו' נחלשת ל-5, גם רע"מ של מנסור עבאס נחלשת ל-4, וגם 'מרצ' בדומה לה נמצאת על סף אחוז החסימה שעומד על 4 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות לפי הסקר, מפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד ויועז הנדל עם 2.8% מהקולות, וכן מפלגת 'ישראל חופשית' של אלי אבידר שמקבלת גם כן 1.5% בלבד.

נתניהו במוצאי בחירות 2020. צילום: גילי יערי, פלאש 90.

לפי סקר זה, לראשונה במערכת הבחירות הנוכחית גוש נתניהו מטפס ל-62 מנדטים.

בסקר נבדקה גם אפשרות  של איחוד 'מרצ' ו'העבודה', אך התוצאה הינה דומה - 10 מושבים יחד, כמו בריצה נפרדת של שתיהן.

בסקר מנדטים נוסף שפורסם הערב ב'ערוץ 14', שנערך על ידי מכון דיירקט פולס של שלמה פילבר וצוריאל שרון, גוש נתניהו משיג 61 מושבים לממשלת ימין-חרדים.

לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' עדיין המפלגה הגדולה בפער - עם 34 מושבים, 'יש עתיד' מתחזקת מ-17 כיום ל-23 בכנסת הבאה, 'כחול לבן - התקווה חדשה' לא מתרוממת ונשארת עם 12 מושבים, 'הציונות הדתית' עדיין על מספר דו ספרתי עם 11 מושבים, ש"ס שומרת על כוחה עם 9, כנ"ל גם 'יהדות התורה' עם 7.

מפלגת 'העבודה' מאבדת מכוחה שני מנדטים ויורדת ל-5, גם 'ישראל ביתנו' נחלשת בשני מנדטים ל-5, גם 'הרשימה המשותפת' יורדת במנדט ל-5 מושבים, לעומת רע"מ של מנסור עבאס שמתחזקת במנדט ל-5. בתחתית נמצאת בסכנה שלא לעבור - מפלגת 'מרצ' עם 4 מושבים בלבד, לעומת 6 בכנסת הנוכחית.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת עם 2.2%, מפלגת 'הרוח הציונית' של איילת שקד.

בחלוקה לגושים נראה כי גוש נתניהו-חרדים משיג 61 מנדטים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמשיג רק עם המפלגות הערביות כולן - 59 מושבים.

הפרשן הפוליטי עמית סגל מציע שלא להתלהב משני הסקרים הללו. לדבריו, ה-62 בסקר ערוץ 13 מגיעים בגלל 4.3 אחוז תחת אחוז החסימה: שקד ואבידר. בהנחה שבוחרי איילת שקד באים חצי חצי מהגושים, המצב האמיתי הוא 60.5-61 לבלוק נתניהו. 

כלומר לדברי סגל, נתניהו הוא אמנם בעל הסיכויים הגבוהים נכון לעכשיו לנצח את הבחירות ולהשיג את מבוקשו, אך הוא מציע שלא להסתנוור מסקרים כאלה ואחרים.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 בנימין נתניהו מכון הסקרים דיירקט פולס ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד