י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לכבוד הילולת האר"י הקדוש

אברכי כולל "כתר שאול" בפתח תקוה במסע תפילות בגליל

מסע שכל כולו תורה וחסידות חוו אברכי כולל "כתר שאול" בפתח תקוה במסע תפילות בגליל לכבוד יום הילולת האר"י הקדוש זי"ע, בהשתתפות ראשי ורבני הכולל. צפו בגלריה

אברכי כולל "כתר שאול" בפתח תקוה במסע תפילות בגליל
כולל "כתר שאול" במסע תפילות בגליל צילום: שניאור רייניץ

שמו הטוב של כולל האברכים 'כתר שאול' שהוקם בשנה האחרונה ע"י הרב שוקי גור לע"נ אביו ר' ישראל שאול גור, יצא והתפשט הרבה מעבר לעיר פתח תקוה בה הוא מתקיים.

על-אף היותו יחסית כולל צעיר, כבר קנה את מקומו בכותל המזרח של מסגרות לימוד אלו, בין כלל הכוללים של חב"ד הנועדים לשם ולתפארת, במיוחד בזכות תוכנית מסגרת הלימודים שלו, הכולל לימוד מאמרי חסידות עמוקים ולימוד אינטנסיבי ומעמיק בלימודי הוראה.

בנוסף אברכי הכולל מתגייסים בשעות הערב ובערבי שבת וחגים, לסייע בפעילות השלוחים בעיר, המופעלים בקביעות ובמסירות בראשות השליח הראשי בפתח תקוה הרה"ח ר' אשר דייטש.

בשבת קודש שעברה - שבת חזק, נערכה התוועדות חסידית מרכזית בבית הכנסת "הדר מנחם", בארגון הגבאי הראשי השליח הרה"ח ר' אליעזר הכהן ויספיש.

במהלך דבריו של המרא דאתרא הגה"ח ר' מנחם מנדל פרידמן הוצע שתלמידי הכולל יצאו יחד למסע תפילות בהילולת האר"י הק'.

ואכן, מקים ומממן הכולל הרב שוקי גור, קיבל על עצמו יחד עם החפץ בעילום שמו את הפרויקט ואף הצטרף לאברכים למשך כל הנסיעה, כשהוא זוכה ורואה מקרוב את המשתתפים שמיד בתחילת המסע המשיכו את סדר הלימוד כרגיל וקיימו את מצוות 'בלכתך בדרך' בהידור רב, עם שיעור מרתק החסידות מפי הרב שאול דייטש ממוסקבה, העומד בראש הכולל ומתמסר אליו בכל כוחו ומרצו.

לאחר תפילת שחרית במערת קבר התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע בהר מירון, אכלו פת שחרית בשפע והמשיכו לצפת לטבילה במקווה האר"י, תפילות בקברו של הרה"ח ר' ישראל אריה לייב שניאורסון ז"ל ומשם המשיכו לתפילה המרכזית שנערכה במשך זמן רב על קברו של האר"י הקדוש, בו נשאו תפילות לזכות משפחת גור הנכבדה ושאר התורמים הקבועים ידידי הכולל ר' אבי עובדיה, ר' משה מצליח, ר' יהושע עידה וכל תומכי ומחזיקי הכולל הגדול ולזכות כלל עדת חסידי חב"ד המפוארת בעיר פתח תקוה, המעודדת ועוקבת בשמחה קבועה על התפתחותה של הכולל החשוב.

פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד