י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתיחות שיא בעיר התורה

ניצני פיצול בין 'דגל' ל'אגודת ישראל' בבני ברק

סיעת 'אגודת ישראל' בעיריית בני ברק ממשיכה למתוח את החבל מול 'דגל התורה' ועשויה להוביל ריצה נפרדת דה פקטו בבחירות המקומיות בשנה הבאה

ניצני פיצול בין 'דגל' ל'אגודת ישראל' בבני ברק
חתונת בן זקוניו של חנוך זייברט צילום: שוקי לרר

בדרג הפוליטי דנים באחרונה באפשרות של פיצול היסטורי ב'יהדות התורה' הבני ברקית, כאשר במרכזה עומדת הרוטציה ההיסטורית על ראשות העיר בין הליטאים לחסידים, אלא שבאחרונה נראה כי מתפתח קרע עצום בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' בעיר שיביא לפיצול מעשי.

מזה כחצי שנה חברי מועצת העיר של 'אגודת ישראל' בראשות סגן רה"ע חנוך זייברט נמנעים להשתתף בישיבות המועצה, ולעיתים אף מצביעים כנגד יוזמות אשר מוביל ראש העיר אברהם רובינשטיין, ב'אגודה' אף הצביעו באחרונה נגד יוזמות שיטיבו עם תושבי העיר, בנושא תשתיות ובראשם גם תוכנית
הקבורה שעלולה לפתור את המצוקה בעיר.

הקרבות במועצה הובילו לסירובו של ראש העיר אברהם רובינשטיין, לפגוש את חברי מועצת העיר של אגו"י לשיחה בלשכה. בכירים בשני הצדדים מעריכים כי "קיימת היתכנות כי מצב זה יוביל לראשונה לפירוק השותפות ההיסטורית בין דגה"ת לאגו"י במערכת הבחירות העירונית, בשל העובדה כי אגו"י בהתנהגותה ובפעולותיה בחצי שנה האחרונה מפרה דה-פקטו את הסכם הריצה המשותפת אשר הונהגה בעיר בעשרות השנים האחרונות".

בכיר ב'דגל' בבני ברק אומר ל'בחדרי חרדים': "בהתנהגותה ובפעולותיה בחצי שנה האחרונה מפרה דה-פקטו את הסכם הריצה המשותפת אשר הונהגה בעיר בעשרות השנים האחרונות".

מועצת העיר עיריית בני ברק אגודת ישראל חנוך זייברט דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד