י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התפרצות משמעותית

ארה"ב הכריזה על מצב חירום בגלל אבעבועות הקוף

ממשל ביידן הכריז ביום חמישי על מצב חירום בריאותי על רקע התפרצות ההולכת וגוברת של אבעבועות הקוף. ההכרזה מאפשרת לממשל הפדרלי להגביר את התגובה לנגיף, ללא החסמים הרגולטוריים הרגילים

ארה"ב הכריזה על מצב חירום בגלל אבעבועות הקוף
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

ארה"ב הכריזה אתמול (חמישי) על מצב חירום בגלל אבעבועות הקוף. ההכרזה מאפשרת לממשל הפדרלי להגביר את התגובה לנגיף ללא החסמים הרגולטוריים הרגילים. "אני רוצה להכריז היום על מצב חירום לבריאות הציבור", אמר שר הבריאות קסבייר בסרה בשיחה עם עיתונאים ביום חמישי על התפרצות אבעבועות הקוף. "אנחנו מוכנים לקחת את התגובה שלנו לשלב הבא בטיפול בנגיף הזה".

"אנחנו קוראים לכל אמריקאי להתייחס ברצינות לאבעבועות הקוף ולקחת אחריות ולעזור לנו להתמודד עם הנגיף הזה", המשיך. המדינה דיווחה על יותר מ-6,600 מקרים של הנגיף, הגורמים לחום, כאבים ובליטות או פצעים בגוף. הממשל אומר שהוא הוציא 1.1 מיליון מנות של חיסון, ו-600,000 כבר ניתנו.

ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות אבעבועות הקוף כמצב חירום בריאותי עולמי ב-23 ביולי לאחר שסירב להכריז על התפרצות כזו בסוף יוני. כ-150,000 מנות חיסון נוספות יגיעו בספטמבר, אמרו גורמים פדרליים אמריקאים.

יותר מ-25,800 מקרים של אבעבועות הקוף נרשמו ברחבי העולם. ראש העיר של ניו יורק אריק אדאמס הכריז ביום שבת האחרון על אבעבועות הקוף כמצב חירום לבריאות הציבור בעיר ניו יורק, לאחר שאמר במאי שהוא לא מודאג מהתפשטותה בעיר.

אבעבועות הקוף ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד