י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות בבריטניה

לאחר הראיון בערוץ המקורב לחיזבאללה: "קורבין חייב להיות מגורש "

לאחר הופעת ג'רמי קורבין בערוץ הטלוויזיה הקיצוני שמתפקד כשופר של החיזבאללה, קוראים מנהיגים בבריטניה לגרש את קורבין מהמפלגה. קורבין השמיץ את המפלגה בערוץ הלבנוני אל-מיאדין, שמשתמש לעתים קרובות ברטוריקה אנטישמית בדעה ובתוכן הניתוח שלו

לאחר הראיון בערוץ המקורב לחיזבאללה: "קורבין חייב להיות מגורש "
בראיון לערוץ המזוהה עם חיזבאללה צילום: צילום מסך

פעילים נגד אנטישמיות בבריטניה קראו ללייבור לגרש את ג'רמי קורבין לאחר שהופיע בערוץ טלוויזיה שנתן במה לחיזבאללה ופרסם חומר הכחשת שואה.

בראיון השבוע בערוץ הטלוויזיה האנטישמי "אל-מיאדין" הלבנוני, מנהיג הלייבור לשעבר טען שהתנגדו לו "כוחות חזקים" וגם גורמים במפלגתו "פעלו נגדו" במערכות בחירות. אבל עצם הסכמתו להופיע בתחנה הלבנונית גררה גינוי של פעילים שמצביעים על ההיסטוריה הרעילה שלה. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

כלי החדשות, שעלה לאוויר ב-2012, השתמש לעתים קרובות ברטוריקה אנטישמית בדעות ובתוכן הניתוח שלו, כמו גם בדיווח שלו, כך על פי CAMERA Arabic, ארגון מעקב על תקשורת שעוקב אחר חדשות בשפה הערבית. מאמר שפורסם באתר האינטרנט של אל-מיאדין מתייחס ל"שקרים ציוניים על השואה הנאצית", ושואל: "מדוע הפיצה הציונות את סיפור ה'שואה'? ומה השיגה בכך?"

בין שאר הכתבות באתר האינטרנט שלו יש כתבה שכותרתה בערבית "השואה - ההונאה הגדולה ההיא". אחרים כותרתם: "מדוע היהודים שמחים על שריפת נוטרדאם בפריז?", "יהודים ובונים חופשיים במהפכות הערבים", ו"יהודי 'ישראל' - זו הסיבה שסופם קרוב".

אל-מיאדין שידר ראיון בן שלוש שעות עם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בחודש שעבר לציון 40 שנה לארגון הטרור. מנהל אל-מיאדין, ע'סאן בן ג'דו, דיבר על "ידידותו" עם נסראללה. קורבין דיבר על כך שיש לו "חברים מחיזבאללה" בפגישה בפרלמנט ב-2009, מאוחר יותר אמר שהוא מתחרט על כך.

קורבין אמר לערוץ "אני מאמין שהדרך שבה טיפלו בי במפלגת הלייבור, וההאשמות שהועלו נגדי היו מבישות", והוסיף כי "כוחות חזקים" התנגדו לו "מכיוון שהצעתי גישה אחרת. בהתמודדות עם יחסי חוץ ומדיניות בינלאומית".

הוא גם טען כי "התמודד עם איומים ברורים מצד כמה דמויות צבאיות" כשנבחר למנהיג. "ראשית, היו הצהרות נגדי מבנימין נתניהו, דונלד טראמפ וקבוצה של אישים אחרים, וזה הראה לי עד כמה הכוחות חזקים היו התנגדו לי. בדיון על כישלונו בבחירות הכלליות אמר קורבין: "התברר מאוחר יותר שחלק מהכוחות שהצטרפו אלינו פעלו נגדנו מתוך הקמפיינים".

קורבין, אנטישמי שכינה את חמאס "אחים שלי", אינו מכהן באף תפקיד בפרלמנט של הלייבור לאחר שלא קיבל את ממצאי ועדת השוויון וזכויות האדם בנושא האנטישמיות במפלגה. אבל הוא חבר מן המניין במפלגה עצמה, לאחר שהושעה בעבר אבל אז הוחזר לתפקידו.

כעת קוראים המבקרים לגרש אותו מהלייבור לאחר הופעתו ב"אל-מיאדין". בשיחה עם העיתון, לורד אוסטין שהיה חבר פרלמנט של דאדלי נורת' משנת 2005 עד שפרש מתפקידו ב-2019 במחאה על האנטישמיות במפלגת הלייבור, אמר שזה "לא ייאמן לשמוע את ג'רמי קורבין חוזר על תיאוריות הקונספירציה שלו על כוחות חזקים הפועלים נגדו בתוך מפלגת העבודה. למי הוא יכול להתכוון? רק את מי הוא מאשים?"

לורד אוסטין שאל אם קורבין דוחה את ממצאי אוקטובר 2020 של ועדת השוויון וזכויות האדם, אשר לאחר חקירה על אנטישמיות, מצאה את מפלגת הלייבור אחראית למעשי הטרדה ואפליה בלתי חוקיים בתקופת הנהגתו של קורבין. "האם במקום זאת הוא מאשים את הפלגים הפנימיים במפלגה בנפילתו?" הוא שאל.

אלכס הרן, מנהל מפלגת הלייבור את המאבק נגד אנטישמיות, אמר כי דבריו של קורבין על אל-מיאדין "מראות חוסר חרטה מוחלט על מעשיו שהביאו למפלגת לייבור גזענות, הם גם ללא ספק צעקה אנטישמית, מעשיו של קורבין הם מבישים, הגיע הזמן להדיח אותו ממפלגת העבודה ואנו קוראים לארגון לעשות זאת".

דובר של מר קורבין אמר כי "במהלך הראיון, הוא התייחס לכוחות הן בתוך ומחוץ למפלגת הלייבור הפועלים באופן פעיל נגד מנהיגותו". דובר מטעם ממפלגת הלייבור נמסר: "הראיון הזה הוא דוגמה נוספת לכך שג'רמי קורבין בחר להעמיד את עצמו בסתירה למדיניות מפלגת הלייבור. קיר סטארמר הבהיר למה הוא מצפה מחברי הפרלמנט של הלייבור וג'רמי קורבין ממשיך לפעול בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם זה".

כזכור קורבין קרא "להכיר בעוול ההיסטורי שנגרם לעם הפלסטיני". הוא אמר ש"זכויות העם הפלסטיני הן מרכזיות בחשיבה שלנו", וטען שהסכם בלפור מ-1917 פורש לאחר מכן באופן "שלא היה שם בהכרזה". קורבין הוסיף: "ההכרזה עצמה אמרה שהיא מכירה גם בתושבים שהם לא בפלסטין", וטען שהסכם בלפור מ-1917 פורש לאחר מכן באופן "שלא היה שם בהכרזה". קורבין הוסיף: "ההכרזה עצמה אמרה שהיא מכירה גם בתושבים שהם כיום בפלסטין, מה שמעולם לא קרה. במקום זאת התעלמו מהזכויות שלהם, ועדיין מתעלמות במידה רבה".

קורבין, שהודח מתפקיד יו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה כי נכשל להוביל אותם לניצחון, ומוכר כאנטישמי תומך חמאס חיזבאללה וארגוני טרור נוספים, נפגש ב-2018 עם מנהיגי חמאס ביניהם חוסאם בדראן, שהיה במשך מספר שנים מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון, והיה מעורב בתכנונם של פיגועי התאבדות שבהם נרצחו כמאה ישראלים, הוא נלכד על ידי ישראל בשנת 2002 ונדון ל-17 שנות מאסר, אך שוחרר בשנת 2011, במסגרת ההסכם לשחרור גלעד שליט.

הוא גם אישר בראיון לערוץ החדשות של העיתונות האיראנית, Press TV, כי הוא פגש טרוריסטים מורשעים בכנס ואמר: "פגשתי רבים מהאחים", כשהוא מכנה את ראשי החמאס אחים.

בריטניה גרמי קורבין חיזבאללה לייבור חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד