י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מנותק

השר ליברמן על המצור בדרום: "החיים נמשכים"

השר ליברמן מציג שוב ניתוק וחוסר חמלה והזדהות. כשנשאל בראיון על המשך העוצר על תושבי עוטף עזה, אמר כי החיים נמשכים וכי הסגר ההדוק הינו בעיקר על שני יישובים "שיותר קשה להיכנס ולצאת"

השר ליברמן על המצור בדרום: "החיים נמשכים"
אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הזעם הציבורי של תושבי הדרום ביישובים הסמוכים לגבול עם עזה, על המשך הגבלות התנועה במרחב הציבורי וחסימות הכבישים זה היום הרביעי וכל זאת בשל חשש מפעולת נקם של ארגון הטרור הג'יאהד האסלאמי, שר האוצר אביגדור ליברמן, חבר הקבינט המדיני בטחוני מגמד את המשבר ואומר בראיון ל'כאן 11': "החיים שם ממשיכים מלבד אולי שני יישובים שיותר קשה להיכנס ולצאת".

לדבריו, החומר המודיעיני שאליו הוא נחשף בדיוני הקבינט מצדיק את המצב בדרום. "נמשיך במעצרים ביהודה ושומרון וניכנס גם לקסבה של ג'נין", הבטיח. כפי שכבר למדנו להכיר את האיש, סביר להניח שאם ליברמן היה בימים אלה מחוץ לממשלה היה מדבר אחרת ותוקף את הממשלה על הפגיעה בהרתעה ובכניעתה לטרור.

היום (שישי) נכנסים תושבי עוטף עזה ליום הרביעי של עוצר היציאות והגבלת חופש התנועה והזעם בהתאם. תושבי העוטף, שחלקם נתונים תחת סגר כמעט מוחלט, הביעו גם את זעמם על התנהלות הממשלה. כאשר אמש נועד הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי עם ראשי הרשויות בדרום, כדי שאלה יעבירו לו את תחושות התושבים.

הקול הרועם ביותר בחדר היה ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שנטש את הדיון למשך מספר דקות, בתגובה להתנהלות מול הרצועה וחזר כעבור שכנוע של אחד הקצינים: "מחבלים צריך לחסל ואיומים צריך לנטרל", אמר דוידי. לדבריו: "אזרחי מדינת ישראל ובעיקר תושבי העוטף ושדרות אינם צריכים להיות בני ערובה של אף ארגון טרור, הם גיבורים שחיים בחזית בטחונית קשה למעלה משני עשורים. אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לפגוע בארגוני הטרור ומבטיח שתקבלו מאיתנו את כל הגיבוי. לא יכול להיות ששלושה ימים תהיה מתיחות בעוטף עזה, כבישים סגורים, רכבות מבוטלות ועסקים מפסידים פרנסה. בד בבד אני דורש מהממשלה לאשר עוד הערב את פיצוי התושבים ובעלי העסקים על הימים הללו".

אביגדור ליברמן עוטף עזה מתיחות בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד