ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"בזכות מסירות נפש"

המשגיחים קפצו מהרכב רגע לפני שעלה באש

מספר משגיחים מ'בד"ץ העדה החרדית' היו בדרך לשדה התעופה, מאוקראינה לקישינב שבמולדובה, וניצלו בניסים לאחר שזינקו מתוך הרכב שעלה בלהבות באמצע כביש מהיר, הם הצליחו לקחת את חפציהם שניות לפני שהרכב נשרף כליל

המשגיחים קפצו מהרכב רגע לפני שעלה באש
המשגיח והרכב הבוער צילום: באדיבות המצלם

מספר משגיחים של גוף הכשרות בד"ץ העדה החרדית בירושלים, היו בדרך לשדה התעופה מאוקראינה לקישינב שבמולדובה, הם ניצלו בניסים לאחר שזינקו מרכב בוער באמצע הכביש.

המנוע כבה באמצע נהיגה בנסיעה מהירה, והנהג פתח וסגר את הסוויטש בניסיון להחזיר אותו למצב פעיל, ולמעשה במצב כזה תוך כדי נסיעה הוא נתן גז, ניצוצות אש מהסטרטר יצאו והרכב החל לעלות באש.

אחד המשגיחים צעק לנהג לעצור במהירות בצד הכביש, וכך קפצו כולם במהירות מהרכב והספיקו להוציא את כל החפצים שלהם ברגע האחרון ובחסדי שמים כולם יצאו בשלום.

אחד המשגיחים שלמה צוקרמן, סיפר על הנס הגדול, "סיימנו ברוך השם ייצור של אבקת חלב באוקראינה, ויצאנו לכיוון מולדובה לקישינב בכוונה לטוס משם לארץ, לאחר שעברנו את הגבול, נסענו כמה קילומטרים בודדים, הרגשתי ריח, צעקתי לנהג לעצור בצד, ברוך השם הספקנו להוציא את כל המזוודות והרכב עלה באש".

לאחר זמן מה היבואן דאג לרכב הסעות חלופי ולקח אותם לשדה התעופה במהירות האפשרית בכדי שיספיקו את הטיסה שלהם. וכך "בזכות התפילות הרבות" כלשונו, הם הגיעו פחות משעה לפני הטיסה לשדה. רק לאחר שבשדה התעופה שמעו את הסיפור עשו מאמץ ודאגו שיספיקו לעלות על הטיסה עם המזוודות.

במהלך השעות מורטות העצבים בהן המשגיחים היו לחוצים להספיק את הטיסה כדי להגיע לפני שבת לארץ, הנהלת הכשרות והרבנים היו בקשר איתם כל הזמן כדי לוודא שהכל מסתדר. בתיעוד וידאו נראה הרכב נשרף כליל, וכל מאמצי האנשים לכבות את הרכב עם מטפים או בקבוקי מים באופן פרימיטיבי לא עזרו. ובס"ד ובתודה להקב"ה הגיעו בשלום לארץ הקודש.

אחד המשגיחים סיפר כי למעשה לעבוד בתחום הכשרות במדינה כמו אוקראינה בימים של מלחמה "זו מסירות נפש כפשוטו", אבל "בזכות דאגה למאכלים כשרים לילדי ישראל, הקב"ה עזר לנו ויצאנו בשלום מכל האירוע והספקנו להגיע לארץ לפני שבת".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה מולדובה קישינב בד"ץ בדצ העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד