י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זנים נדירים בסכנת היכחדות

אסון טבע: אלפי דולפינים שילמו בחייהם

במה חטאו הדולפינים? לפי דיווח באוקראינה, נפתחה חקירת מותם של אלפי דולפינים מאז תחילת הפלישה הרוסית. רבים מהגופות נפלטו לחופים ויתכן כי עוד רבים שקעו למצולות | מומחה ימי העריך כי הם נהרגו מפצצות שנפלו במים או מכלי השיט המזהמים השטים בים השחור

אסון טבע: אלפי דולפינים שילמו בחייהם
דולפינים. אילוסטרציה צילום: unsplash

מחיר הפלישה הרוסית מזווית נוספת: רשויות אכיפת החוק באוקראינה פתחו בחקירה פלילית בעקבות כמויות רבות של דולפינים שנמצאו מתים בים השחור מאז תחילת הפלישה הרוסית לפני חמישה חודשים.

המומחה הימי האוקראיני איוון גוסב העריך כי מאז תחילת הפלישה הרוסית מתו בים השחור כ-5,000 דולפינים מסוגים שונים. לפי הערכתו, הדולפינים מתו ככל הנראה כתוצאה מפצצות רבות ששיגרה רוסיה ונפלו בים על אותם דולפינים שנהרגו מהם או מהזיהום שיצרו אותם פצצות במים. עוד הוא מעריך שהשימוש בכלים טכנולוגיים על ידי כלי השיט הצבאיים הרוסים שיבש את חוש הכיוון של הדולפינים.

להקת דולפינים. אילוסטרציה. צילום: unsplash.

הכאב על אובדן בעלי החיים שלא חטאו ולא פשעו גדול שבעתיים, כאשר גוסב מציין כי חלק ממיני הדולפינים שנמצאו מתים מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה הם נדירים ביותר. לדבריו רק כ-5 אחוזים מגופות הדולפינים נפלטים לחופים והנותרים שוקעים לקרקעית הים, כך שאת הממדים של אסון הטבע שגורמת המלחמה ניתן יהיה להעריך רק בסיומה כאשר יתאפשר לסכם ולאמוד את הנזק והאובדן.

נציג הפרקליטות האוקראינית מסר בנושא: "אנחנו אוספים עדויות בנושא המוות של הדולפינים. מדי יום אנו מאתרים בחופים גופות חדשות של דולפינים ובהחלט יש כאן אסון טבע שמתרחש בחסות המלחמה".

להקת דולפינים דולפין מלחמת אוקראינה רוסיה אסון טבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד