י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
‏פרק חדש בסדרה

מה מנהיג חיזבאללה רוצה מחיינו לאחרונה?

האם אחרי 16 שנים של שקט יחסי, מנהיג ארגון הטרור ששוקל בקפידה כל מהלך, מוכן ללכת עד לקצה?. בינתיים חיזבאללה התחייב לעצור את ההסלמה הנוכחית בגבול ישראל כדי לתת אפשרות לשלטונות לבנון להצליח דרך המאמצים הדיפלומטים להגיע להסכם על שרטוט הגבול הימי

מה מנהיג חיזבאללה רוצה מחיינו לאחרונה?
שטח המחלוקת צילום: כאן 11

מדוע חסן נסראללה מדמיין אותנו עם מזוודות בדרך לנתב"ג? ישראל שואבת גז, הלבנונים מתייבשים, ומזכ"ל חיזבאללה עושה שרירים, ומתכונן לרגע שבו לא יהיה לו מה להפסיד. רועי קייס מומחה לעולם הערבי מסביר בפרק חדש בסדרה 'בשכונה שלנו' על נסראללה והאם אין לו מה להפסיד.

על רקע הדברים הללו העיתון נידא' אל-וטן דיווח כי חיזבאללה התחייב לעצור את ההסלמה הנוכחית בגבול ישראל כדי לתת אפשרות לשלטונות לבנון להצליח דרך המאמצים הדיפלומטים בנוגע לשרטוט הגבול הימי בין ישראל ללבנון בנוגע לקידוחי גז.

על פי העיתון גורמים העבירו מסרים כי חיזבאללה יעצור את ההסלמה עד אמצע אוגוסט שבו יחזור המתווך האמריקני לסבב שיחות באזור ואם ימשיכו בהסלמה - זו תהיה עדות לכך שהוא אינו מעוניין בהסכם עם ישראל.

שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, אמר לפני מספר ימים אחרי פגישתו עם המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין כי יש "התקדמות ענקית" והוסיף כי המו"מ טרם הסתיים. חביב סירב להיכנס לפרטי המו"מ והוסיף "העמדה הלבנונית מאוחדת סביב סוגיית הגבולות, אנחנו מסדרים את הדברים כדי שאנחנו נוכל לחפש גז".

חסן נסראללה רועי קייס לבנון אסדות גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד