ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ללא בושה: העובדים זיהמו את נחל איילון והסבו נזק סביבתי רחב

המשטרה הירוקה, משטרת ישראל וגופים נוספים פעלו מול משליכי עפר שזיהמו את נחל איילון. שבעה חשודים עוכבו ונחקרו ושישה כלים נתפסו. המשטרה הירוקה פתחה בחקירה פלילית

ללא בושה: העובדים זיהמו את נחל איילון והסבו נזק סביבתי רחב
נחל איילון צילום: בן קלמר, פלאש 90

העמיסו, שינעו והשליכו עפר לנחל איילון סמוך לצומת גנות: המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל פעלו השבוע מול גורמים מספר העוסקים בכרייה ובהעמסה לא חוקיות של עפר. על פי החשד השליכו כמויות עפר גדולות לנחל איילון סמוך לגנות והסבּו נזק סביבתי נרחב.

במהלך הפעילות,עוכבו ונחקרו שבעה חשודים וכמה חשודים נוספים יזומנו לחקירה בימים הקרובים. נוסף על כך, תפסו הכוחות ארבע משאיות, באגר ושופל ששימשו לביצוע העבירות. לנוכח הפעילות, פתחה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית.

על פי החשד, החשודים עוסקים בכרייה ובשינוע לא חוקיים של עפר, בהיעדר אישורים נדרשים ובאמצעות משאיות בלא רישיון שינוע. החשודים השליכו את תכולת המשאיות שלא כחוק אל ערוץ נחל איילון ואל השטחים הסמוכים לערוץ הנחל בעודם פוגעים בסביבה.

על פי הערכות, החשודים פעלו במשך שבועיים ושינעו מאות משאיות בעודם מפֵירים את חוק שמירת הניקיון וחוק רישוי עסקים. מעשיהם של החשודים גרמו לסתימה של נחל איילון מהשלכת העפר הפיראטית אליו ולסכנה ליישובים הסמוכים מפני הצפות של הנחל.

מהמשטרה הירוקה נמסר כי ימשיכו לפעול יחד עם כל גורמי האכיפה למיגור עבריינות סביבתית העלולה להוביל לפגיעה בציבור ובסביבה.

 

זיהום נחל איילון פלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד