ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מרדף, מכות ומוט ברזל

תיעוד: ערבי ניסה לרצוח בהלוויית הגאב"ד

בן מיעוטים תקף חרדי שחילק מים למשתתפי הלווית הגאב"ד זצ"ל, וניהל אחריו מרדף עד שער שכם. הפורע שבר את חלון רכבו של היהודי וניסה להכות בראשו עם מוט ברזל, אך ברגע האחרון נעצר על ידי שוטרים שהגיעו למקום | עו"ד חיים בלייכר מ'חוננו': "אירוע אלימות קיצוני ביותר, ניסיון רצח של ממש"

תיעוד: ערבי ניסה לרצוח בהלוויית הגאב"ד
הלווית הגרי"ט וייס זצ"ל צילום: ארי קופרשטוק

מרדף, מכות ומוט ברזל: בן מיעוטים תקף חרדי שחילק מים למשתתפי הלוויתו של גאב"ד 'העדה החרדית', הגה"צ רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל. הפורע היכה את היהודי, רדף אחריו ברכבו, שבר את חלון הרכב וניסה להכותו במוט ברזל. ברגע האחרון נעצר התוקף ע"י שוטרי מג"ב, וכעת מבקש עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' ממשטרת ירושלים להאריך את מעצרו.

במכתב ששלח עורך הדין תואר כי התקיפה אירעה ביום ראשון השבוע, בהר הזיתים. י' נסע עם הטנדר שברשותו כדי לחלק מים למשתתפי ההלוויה הרבים שצעדו בחום הכבד. לפתע, בעודו עומד בצד הכביש ומוזג מים דרך חלון הטנדר, נעצר לידו נהג הסעות בן מיעוטים שנסע בנתיב הנגדי, צעק לעברו 'מוות לכל היהודים', תפס את ידו בחוזקה וחבט בה על דלת הרכב.

י' הכאוב והמושפל הביע בפני התוקף תרעומת על מעשיו, או אז סובב התוקף את רכבו והחל לנסוע לעבר י'. י' החל להימלט בנסיעה מהירה על מנת לחמוק מהתוקף שרודף אחיו, אך הלה הגביר את מהירותו, ניסה לנגוח בטנדר של הנהג היהודי ולהטיחו אל הקיר.

י' נמלט בנסיעה לכיוון שער שכם, כאשר התוקף לא מרפה ואף נוגח בו מספר פעמים. לבסוף נאלץ הנהג היהודי לעצור באור אדום, ולחרדתו הבחין בתוקף צועד לעברו כשהוא אוחז בידו מוט ברזל ארוך ואימתני.

בסרטון האירוע נראה התוקף מסתער על חלון מושב הנהג, בו ישב י', מניף את מוט הברזל ומנפץ את השמשה. התוקף הניף ידו שנית וניסה להכות בתנופה חזקה הישר בראשו של הנהג היהודי. באורח נס, בדיוק בשנייה קריטית זו הגיע שוטר והדף את התוקף ברגע האחרון ממש.

י' הגיש תלונה במשטרה, וחברו שהיה עמו מסר עדות.

עו"ד בלייכר מארגון 'חוננו' הדגיש במכתבו: "מדובר באירוע אלימות קיצוני ביותר. מחבל מסוכן אשר פועל בצורה קיצונית וחסרת רסן, ללא מעצור אשר ימנע ממנו להוסיף באלימות, ונשקפת ממנו מסוכנות גבוהה לאזרחים נוספים".

עוד הוסיף עורך הדין כי "מעשיו שהחלו בתקיפה אנטישמית, החמירו בסיכון חיים בנתיב תעבורה, והסתיימו בניסיון רצח של ממש כאשר ניסה להנחית מוט ברזל בעוצמה בראשו של מרשי. תוספת חמורה ושפלות יש במעשה זה, כאשר הוא התבצע בעיצומה של לווית רב גדול מרובת משתתפים, וכנגד מי שעסק בפעילות אלמנטרית של חלוקת מים".

עו"ד בלייכר ביקש ממפקד מחוז ירושלים לפעול להארכת מעצרו של החשוד, ולהעמידו לדין בגין תקיפה ממניע גזעני, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וניסיון רצח.

הר הזיתים מסע הלוויה ניסיון רצח הגאבד הרב וייס ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד