י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הוכרז מצב מיוחד בעורף

צה"ל פתח במבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי: בכיר בארגון חוסל

לאחר מספר ימים שבהם תושבי עוטף עזה היו נצורים בעקבות התרעות על כוונת הג'יהאד האסלאמי לבצע פיגועים באזור הגבול, צה"ל פתח במבצע "עלות השחר" ברצועת עזה | מערכת הביטחון הפעילה מצב מיוחד בעורף | מפקד בכיר בג'יהאד האיסלמי חוסל במכת הפתיחה

צה"ל פתח במבצע "עלות השחר" נגד הג'יהאד האסלאמי: בכיר בארגון חוסל
תקיפת צה"ל ברצועה צילום: רשתות פלסטיניות

צה"ל פתח היום בצהריים (שישי) במבצע "עלות השחר" נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי' ברצועת עזה, זאת אחרי למעלה משלושה ימים של מתיחות בדרום שהחלה מאז מעצרו של ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. במסגרת התקיפה, כך מפרסם צה"ל, חוסל תייסיר ג'עברי, מפקד המרחב הצפוני של הג'יהאד האיסלאמי. עוד נמסר כי חוסלו לפחות 15 מחבלים, אחד מהם - מפקד יחידת הנ"ט.

במערכת הביטחון נערכים להסלמה והפעילו מצב מיוחד בעורף. מוקדם יותר עיבה צה"ל את סוללות כיפת ברזל ברחבי הארץ, כולל במרכז. גם ברצועת עזה נערכים להמשך הלחימה ומגבירים את רף האיומים. מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי איים בשעה האחרונה: "נשגר טילים למרכז הארץ".

לפי צה"ל, המפקד שחוסל היה אמון על קידום מתווים לפיגועי נ"ט כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל בימים האחרונים. בנוסף, סוכלו חוליות פעילים שהיו בדרכם לפיגוע נ"ט וצליפה והותקפו בסיסים צבאיים ומבנים אשר משמשים את פעילי הארגון. "ג'עברי היווה דמות בכירה בארגון, וביצע מספר תפקידים בארגון, בהם ראש תחום המבצעים, והיה אמון על קבלת החלטות רבות בארגון ועל ניסיונות להוצאת פיגועים רבים לעבר תושבי מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

לאחר סיכולו של מאג'ד חראזין בדצמבר 2007 עלה והתקדם בשרשרת הפיקוד בארגון, עד אשר החליף את בהאא' אבו-אלעטא לאחר שזה סוכל במבצע 'חגורה שחורה'. במהלך מבצע 'שומר החומות' הכווין ג'עברי מספר רב של שיגורי רקטות אל עבר שטח ישראל, בין היתר היה אחראי למתווה אשר הוביל לפגיעה בג'יפ אזרחי אשר הוביל לפציעתו של אחד האזרחים.

ראש הממשלה, יאיר לפיד מסר כי "ממשלת ישראל לא תאפשר לארגוני הטרור לקבוע את סדר היום בעוטף עזה ולאיים על אזרחי מדינת ישראל. יידע כל מי שקם לפגוע בישראל כי אנחנו נגיע אליו. כוחות הביטחון יפעלו כנגד מחבלי הג׳יהאד האסלאמי להסיר את האיום מעל אזרחי ישראל". שר הבטחון, בני גנץ מסר: "המשימה היא להגן על יישובי ישראל ואזרחי ישראל – לא נאפשר לאף גורם לאיים או לפגוע באזרחי ישראל. מי שינסה – יפגע".

בסיום מספר הערכות מצב שקיים מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי וסגל פיקוד המשטרה, הוחלט על העלאת הכוננות של משטרת ישראל בכל רחבי הארץ לרבות יישובי הדרום ומרכז הארץ. המשטרה תגביר את פעילות הביטחון השוטף ברחבי הערים והיישובים תוך מוכנות לירי תלול מסלול. בנוסף המשטרה הכניסה לכוננות מיידית את כלל המפקדות המשמיתיות במחוזות המשטרה ובמג"ב תוך מוכנות מיידית לגיוס של 10 פלוגות מילואים של מג"ב בהתאם להתפתחויות המבצעיות והערכות המצב.

"משטרת ישראל נמצאת בקשר ישיר עם צה"ל ויתר גופי הביטחון במטרה להעניק ביטחון מירבי לתושבי ישראל. הציבור מתבקש לעקוב ולהיצמד להנחיות שיוצאות באמצעי התקשורת ולהישמע לכוחות המשטרה בשטח ולאפשר את פעילותם. בכל אירוע חריג, עומד לרשות האזרחים מוקד 100, מוקד החירום של משטרת ישראל", נמסר מהמשטרה.

מוקדם יותר הבוקר קיים שר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב במפקדת פיקוד הדרום, במהלכה שיגר איומים חריגים לעבר ראשי ארגוני הטרור ברצועה. גנץ שב על ההצהרה של גורמים בישראל שהבהירו כי המצב הנוכחי לא צפוי להימשך עוד זמן, וכי צה"ל עשוי ליזום פגיעה במחבלים במטרה לסיים את המתיחות. "המשימה שלנו היא להבטיח שהמתיחות נגמרת והשגרה חוזרת", אמר גנץ.

תייסיר ג'עברי, הבכיר שחוסל

שר הביטחון המשיך ואיים על ארגוני הטרור ברצועת עזה: "לאויבינו בכלל ולראשי החמאס והג'יהאד האסלאמי אני אומר בצורה מפורשת – זמנכם קצוב. האיום יוסר בדרך זו או אחרת. המצב שבו טרוריסטים חסרי אחריות, שחלקם בכלל לא נמצאים באזור, לקחו את תושבי עזה כבני ערובה יחזור ויפגע בהם. מי שגוזל את פרנסתם של 14 אלף פועלים, גורם לסחורה חקלאית להירקב במעברים, ומביא למחסור בחשמל ובמזון – פוגע קודם כל בתושבי עזה והוא שיישא באחריות".

תקיפה בעזה מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד