ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מבצע "עלות השחר"

היערכות לשבת מתוחה: אלו ההגבלות שהטיל פיקוד העורף

בעקבות החיסול שביצע צה"ל ברצועת עזה כנגד ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, פיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות לתושבים בטווח של 80 ק"מ מרצועת עזה עד למוצאי שבת | בהנחיות: שהייה בקרבת מרחב מוגן, איסור על פעילות חינוכית והגבלות התקהלות במבנים ובשטחים פתוחים

היערכות לשבת מתוחה: אלו ההגבלות שהטיל פיקוד העורף
פתיחת מקלט. אילוסטרציה צילום: Roy Alima/Flash90

צה"ל פתח היום בצהריים (שישי) במבצע ברצועת עזה "עלות השחר" נגד ארגון הג'יהאד האסלאמי, זאת אחרי למעלה משלושה ימים של מתיחות בדרום שהחלה מאז מעצרו של ראש הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי. בארגון הג'יהאד האסלאמי הוציאו הודעה רשמית בה נאמר "האויב פתח במלחמה נגד עמנו, על כולנו להגן על עצמנו".

בעקבות המצב, בפיקוד העורף הטילו הגבלות בטווח של עד 80 קילומטר מרצועת עזה. לפי ההנחיות המעודכנות, בעוטף עזה חל איסור להתקהל בשטח פתוח בקבוצות של יותר מ-10 בני אדם, ובחללים סגורים ניתן להתקהל עד 50 איש. באזורי ההתרעה לכיש, מערב לכיש, מערב הנגב ומרכז הנגב, ההתקהלויות יוגבלו ל-10 בשטח פתוח ו-100 בשטח סגור. בכל האזורים שבהם עודכנו ההנחיות חל איסור לקיים פעילויות חינוכיות, אך מקומות העבודה שניתן לפתוח כל עוד המרחב המוגן נמצא במרחק שניתן להגיע אליו בהתאם למרחב ההתרעה.

הגבלות פיקוד העורף בטווח של 80 ק"מ

בערים אשדוד ובאר שבע הודיעו ראשי הערים כי הורו על פתיחה מיידית של כל המקלטים הציבוריים ועל פי הודעתם צוותי הביטחון העירוני החלו לפעול באופן מיידי מרגע קבלת ההודעה והחלו בפתיחת המקלטים הציבוריים. גם ברמת רגן וראשון לציון הודיעו על פתיחת המקלטים.

בנמל התעופה בן גוריון הודיעו על שינוי בהמראות והנחיתות בעקבות החשש מירי רקטות לעבר מרכז הארץ.

רס"ן (מיל.) יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף לציבור הדתי והחרדי, ביקש להדגיש את חשיבות השמירה על ההנחיות: "הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים בסבבי הלחימה הקודמים, ולכן חשוב מאוד שנוודא כי כל המשפחה וגם הילדים, מכירים את ההנחיות ומקפידים לקיים אותן".

ההנחיות שפורסמו ע"י פיקוד העורף לתושבי העוטף

טסלר אומר כי חשוב לדעת כי רדיו קול חי (93fm) ורדיו קול ברמה (104.3/92.1fm) ייפעלו בשבת במתכונת גל שקט. ״כמו כן, באזור עוטף עזה הופעל מדרג כתום, ולפיו יש מגבלה על התקהלויות ושירותים של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. באזורים מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב - תהיה פעילות מצומצמת (מדרג כתום).

ניתן לקיים התקהלויות ובכלל זה תפילות, בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. פיקוד העורף גם הנחה את הרשויות באזורים אלה לפתוח את המקלטים הציבוריים והמשותפים ואת מרכזי ההפעלה. בשאר הארץ, נכון לעכשיו יש מדרג ירוק, כלומר אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות התקהלויות ושירותים. יחד עם זאת, מומלץ שבכל בית כנסת יישאר מכשיר טלפון זמין, למקרה הצורך".

טסלר מדגיש: "במשפחות ברוכות ילדים, מוטלת על ההורים החובה להסביר לילדים כיצד עליהם במקרה ושומעים התרעה על ירי רקטות", בכל מקום בו הם נמצאים - בבית, ברכב, בנסיעה בתחבורה ציבורית או בשטח פתוח", אומר מסביר פיקוד העורף, "עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותכם ולהמתין 10 דקות."משך האזעקה שווה לפרק הזמן העומד לרשותכם בכניסה למרחב המוגן ובחירת מרחב מוגן בהתאם להנחיות מקטינה משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים ובכוחה להציל את חייכם. כדאי להדגיש בפני הילדים, כי שמירה על ההנחיות, היא חובה מדין 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם". 

פיקוד העורף מבצע עלות השחר עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד