ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
העולם האיסלאמי מגנה

איראן: "חיזבאללה מתכנן להנחית מכה אחרונה ליישות הציונית"

העולם האיסלאמי ומדינות ערביות שונות גינו בחריפות את תקיפת צה"ל בעזה, שם חוסלו כמה מחבלים, חלקם בכירים. מפקד משמרות המהפכה איים כי חיזבאללה מתכנן להנחית "מכה אחרונה ליישות הציונית" ו"להסיר אותה מהעולם בזמן המתאים"

איראן: "חיזבאללה מתכנן להנחית מכה אחרונה ליישות הציונית"
אילוסטרציה צילום: unsplash

הליגה הערבית גינתה בתוקף את "התוקפנות הישראלית על רצועת עזה שמהווה המשך של הכיבוש הישראלי על העם הפלסטיני" כך נמסר בכלי תקשורת ערביים. עוד נמסר כי "הליגה מטילה על רשויות הכיבוש את האחריות המלאה לתוקפנות הזו ולהשלכות שלה ולפשעים העקובים מדם והנתעבים שהיא מבצעת".

עוד נמסר כי הליגה הערבית קוראת לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון של האו"ם ולארגוני זכויות האדם לפעול באופן מיידי על מנת לעצור את התוקפנות הזו ולספק הגנה לעם הפלסטיני והוסיפה "המשך הכיבוש הישראלי ותוקפנותו על העם הפלסטיני וזכויותיו והתרת דמו לא יניא את העם הפלסטיני מעמידתו האיתנה או מזכויותיו הלאומיים".

דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, אמר הבוקר לערוץ האיראני אל-עאלם "אנו נחושים להמשיך במערכה ולפגוע ביישות הציונית". עוד אמר שיהאב כי ישראל לא פוגעת רק בג'יהאד האסלאמי אלא בכל הפלסטינים. עוד אמר שיהאב "היישות הציונית נכשלה ביכולת לספק ביטחון למתנחלים שיצאו מהסגר היישר לתוך המקלטים".

גם לבנון גינתה בחריפות את "התוקפנות הישראלית על רצועת עזה" וקראה לקהילה הבינלאומית להתערב באופן מהיר על מנת לעצור את התקיפות באופן מיידי. בהודעה מטעם משרד החוץ הלבנוני נמסר כי "לבנון קוראת לישראל לעמוד בהחלטות האו"ם ולשמור על חיי האזרחים הפלסטינים אשר סובלים מהמצור הישראלי".

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, אסמאעיל קאאני, אמר הבוקר כי הביטחון של ישראל נמצא במגמת נסיגה והוסיף "לא נפסיק להילחם בזירות ההתנגדות", כך דווח ערוץ אל-ג'זירה. עוד אמר אל-קאאני "אנו מתכננים להגיב באופן מכריע על פשעי אמריקה והיישות הציונית, חיזבאללה מתכנן להנחית מכה אחרונה ליישות הציונית ולהסיר אותה מהעולם בזמן המתאים". קאאני הוסיף ואמר כי "האויבים קיבלו את התגובה על פשעיהם נגד עמי האזור". עוד מדבריו של מפקד כוח קודס: "בכל יום יוצאות לפועל 15 פעולות נגד הציונים, נגד הכוח הכובש בירושלים".

דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, אומר כי התקיפות הישראליות ייענו בתקיפות מצד הג'יהאד האסלאמי, והוסיף "אנחנו נחושים להמשיך את המערכה והתגובה לפשעים הישראליים אפילו אם זה יצריך ימים ארוכים או שבועות". עוד הוסיף שיהאב לערוץ אל-ע'ד כי בג'יהאד נחושים "לשבור את האלימות של הכיבוש שביצעו את המעשה הטיפשי אמש בחיסול בני העם הפלסטיני". עוד הוסיף שיהאב כי ישראל נושאת באחריות להכשלת המאמצים המצריים להכלת המתיחות וסיום מצב הכוננות הגבוהה בגלל "הפשע הבוגדני שביצעה אמש". עוד אמר כי "קיבלנו שיחות רבות והודענו למתווכים שאנחנו מתרכזים כעת בתגובה לפשעים".

גם נעים קאסם, סגנו של מנהיג חיזבאללה הגיב, וכתב בטוויטר: "עלינו לדעת שישראל פושעת ותוקפניות, הרג אל-ג'עברי בשכונת מגורים עם הרוגים ובהם ילד ועשרות פצועים הוא פעולה פושעת שלא יכולה לעבור ללא עונש. על ישראל לשאת באחריות העונש הזה".

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, נפגש הבוקר עם מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, המבקר בטהראן בימים אלה. חוסיין סלאמי מפקד משמרות המהפכה אמר לנח'אלה "ישראל תשלם מחיר יקר על הפשעים האחרונים שלה". כך היא צוטט בערוץ אל-מיאדין הלבנוני.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי היה פחות תוקפני: "אנחנו נמצאים בקשר מול ישראל והפלסטינים, כאשר קרתה ההסלמה אתמול השקענו מאמצים כדי שהעניינים לא יצאו משליטה ושתתפתח לחימה, אפשר להגיד שאנחנו והשותפים שלנו מנסים להביא לרגיעה וליציבות בתוך הרצועה".

תגובות מהעולם הערבי הובאו בערוץ הטלגרם של 'כאן ערבים פלסטינים'.

טרור פלסטיני הג׳יהאד האיסלמי איראן חיזבאללה מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד