כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המצב המיוחד הוארך

החיים בעוטף הושבתו: אלו ההנחיות לתושבי גוש דן

מטחי הרקטות לעבר יישובי העוטף הכניסו את התושבים להסתגר בבתים אף ללא הנחיות פיקוד העורף שהורו על ביטול כל פעילות שאינה חיונית ואיסור על התקהלות | לתושבי גוש דן ניתנה הנחיה לשמור על ערנות, אם כי, חופי הים בראשון לציון נסגרו וערים רבות פתחו את המקלטים מחשש לזליגת הלחימה

החיים בעוטף הושבתו: אלו ההנחיות לתושבי גוש דן

עם צאת השבת הודיע פיקוד העורף על הארכת ההנחיות המיוחדות לאזרחים המתגוררים בטווח של 80 ק"מ מהרצועה. ההנחיות נכנסו לתוקף אתמול בשעה 16:30 ויהיו תקפות עד מחר (ראשון) בשעה 18:00.

ביישובי עוטף עזה הוטלה הגבלת התקהלויות של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 50 איש במבנה סגור. בלכיש, מערב ומרכז הנגב ישנה הגבלה של 10 אנשים בשטח פתוח ו-100 איש במבנה סגור.

משרד הפנים הודיע גם הוא כי בשל הערכת מצב ביטחונית. חופי הים בראשון לציון נאסרו לרחצה, נוסף על חופי אשקלון, אשדוד, פלמחים, זיקים וניצנים.

הנחיות פיקוד העורף לתושבי גוש דן: "שמירה על שגרה מלאה תוך הגברת הערנות והמודעות לנוהלי החירום". בעיריית תל-אביב-יפו פתחו את החמ"ל העירוני באופן מצומצם, והודיעו כי פתחו את המקלטים. היום התבצעו שיגורים לגוש דן. 

בשורת יישובים בכל רחבי הארץ הודיעו על פתיחת המקלטים הציבוריים, למרות שלא קיבלו הוראה מפיקוד העורף לעשות כך. בין הרשויות שהודיעו על פתיחת המקלטים: רעננה, רמת השרון, רמת גן, דימונה, נתיבות, קריית מלאכי, מודיעין-מכבים-רעות, ראשון לציון, באר יעקב, יבנה, אשדוד, קריית גת, הרצליה ומועצה אזורית נחל שורק.

 

ארבעת המדרגים - ירוק, צהוב, כתום ואדום:

בעת ירי לעבר העורף, נתונה בידי פיקוד העורף הסמכות החוקית לקבוע ולהפיץ הנחיות יומיות כדי להגן על חיי התושבים מחד ולאפשר קיום שגרת חיים בחירום מאידך. השיקולים בקביעת ההנחיות מתבססים על הערכת מצב המבוצעת מידי יום בפיקוד העורף, הלוקחת בחשבון את הסכנה הנשקפת לאוכלוסייה באזור גיאוגרפי מסוים.

ההנחיות היומיות מחולקות לארבעה מדרגים, שמסומנות בצבעים ירוק, צהוב, כתום ואדום. כל אזור הנחיות מסווג בצבע לפי מדרגים אלו, מסיווג בצבע ירוק שמשמעותו קיום פעילות מלאה, ועד לסיווג בצבע אדום שמשמעותו קיום פעילות הכרחית בלבד.

הנחיות המדרג הכתום:

פעילויות חינוכיות
ההנחיות החלות על כל מוסד המקיים לימודים, כולל מסגרות לגיל הרך (עד גיל 6), בתי ספר, צהרונים, חינוך מיוחד, השכלה גבוהה, הכשרה מקצועית, חוגים ותנועות נוער.
אין לקיים פעילויות חינוכיות במסגרות הבאות: • מסגרות לגיל הרך (עד גיל 6).  בתי ספר. • צהרונים. • חינוך מיוחד. • מוסדות להשכלה גבוהה והכשרה מקצועית. • חינוך בלתי פורמלי (כולל חוגים ותנועות נוער).

התקהלויות ושירותים
ההנחיות החלות על התקהלות של אנשים השוהים באותה נקודת זמן באזור מסוים, לרבות מקומות מקבלי קהל (דוגמת מרכזי קניות, מופעי בידור, חתונות, בתי כנסת וכדומה) ועל השירותים הזמינים לאזרחים.

התקהלויות: בשטח פתוח - עד 30 אנשים. במבנה (מקום עם תקרת בטון ו-4 קירות בלוקים) - עד - 300 אנשים.

שירותים לאזרח: קבלת קהל מתאפשרת במבנה (מקום עם תקרת בטון ו-4 קירות בלוקים) או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות. קבלת קהל מתבצעת בהתאם לכללי ההתקהלות.

מקומות עבודה
ההנחיות החלות על כל מקומות העבודה, עסקים ומסחר, לרבות קבלת קהל, למעט מקומות עבודה המשתייכים למשק החיוני כפי שמפורט בהמשך.

כלל מקומות העבודה - ניתן לקיים פעילות במבנה (מקום עם תקרת בטון ו-4 קירות מבלוקים) או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. מקומות עבודה מקבלי קהל פועלים בהתאם להגבלות ההתקהלות במדרג זה.

דגשים: יש לפתוח ולהכין את המרחב המוגן, להציב שילוט והכוונה למרחב המוגן, להכיר את זמן הכניסה למרחב המוגן, לוודא שמכירים את אמצעי ההתרעה, ולוודא שניתן להיכנס למרחב המוגן בזמן ההתגוננות.

הנחיות פיקוד העורף מבצע עלות השחר עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד