י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"מלחמה חשאית נגדנו"

ראש המודיעין האיראני שהודח: "ישראל לא תראה את יום השנה ה-80"

ראש המודיעין לשעבר של משמרות המהפכה באיראן, שהודח ביוני האחרון, מאיים כי ישראל "לא תראה את יום השנה ה-80 שלה". הוא הודה שישראל פתחה ב"מלחמה חשאית נגדנו", ש"הגבנו לה"

ראש המודיעין האיראני שהודח: "ישראל לא תראה את יום השנה ה-80"
חוסיין טאאב צילום: Iran International.

חוסיין טאאב, ראש ארגון הביון הוותיק של משמרות המהפכה שהודח לפתע מתפקידו ב-23 ביוני לאחר סדרה של פעולות חבלה והתנקשות מסתוריות ומתוכננות היטב, שבאיראן האשימו את ישראל. איים על ישראל בסוף השבוע.

"נשיא ארה"ב ג'ו ביידן", אמר טאאב, "רוצה לגרור את איראן לשיחות גרעיניות כדי לקבל ויתורים ולשוב לשלוט באזור, כי זו הדרך היחידה שבה הם יכולים להבטיח את ביטחון המשטר הציוני ולהחזיק בנפט זול".

טאאב גם תמך את הדרך במדיניות החוץ המועדף על המנהיג העליון עלי חמינאי כדי להתקרב לרוסיה ולסין. הוא אמר שאם ארה"ב ואירופה יבטיחו את האינטרסים והביטחון של הרפובליקה האסלאמית, "אנחנו בזה", אבל אם "סין ורוסיה יכולות להבטיח את שני אלה, אנחנו נקבל את זה". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

בהתעקש שישראל סובלת מפיצולים פנימיים עמוקים, אמר טאטב כי "פטירתה של המדינה היהודית קרובה, והיא לא תראה 80 שנה להיווסדה". אבל הוא הודה שישראל פתחה ב"מלחמה חשאית נגדנו", ש"הגבנו לה".

ראש המודיעין הכל יכול לשעבר, שכיום יועץ למפקד המשמרות המהפכה, לא דיבר על הדחתו, אשר מיוחסת לו רבות מכשלים מודיעיניים חוזרים ונשנים במניעת פעולות חבלה.

עלי חמינאי משמרות המהפכה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד