ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הותיר מורשת גדולה

אבל בקהילה החרדית: עמוד התווך ר' יעקב ז"ל הלך לעולמו

בשיקגו הלך לעולמו הרב יעקב אליעזר הלוי רייכנבך ז"ל, שהיה עמוד התווך של קהילת שיקגו, והפך את העיר למקום של תורה וחסד. כמעט בכל פעילות בעיר שיקגו היו טבועות אצבעותיו של ר' יעקב ז"ל

אבל בקהילה החרדית: עמוד התווך ר' יעקב ז"ל הלך לעולמו
הרב יעקב אליעזר הלוי רייכנבך ז"ל צילום: Yeshiva world news

ברוך דיין האמת: משיקגו מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הרב יעקב אליעזר הלוי רייכנבך ז"ל, בגיל 75. ר' יעקב, או ג'ק, כפי שהוא כונה בחיבה, היה עמוד התווך של הקהילה בשיקגו ועזר מאוד בהפיכת העיר של פעם למטרופולין של תורה וחסד שהיא היום.

מכריו הרבים מספרים כי אפשר לומר בבטחה שכמעט בכל הקמת ישיבה, בית כנסת, וארגון חסד בעיר שיקגו, ישנן טביעות אצבע של המנוח ז"ל. הוא היה מהחלוצים שהניחו את היסודות להצטרפות בעלי בתים המצליחים לשורות העסקנים שהיו מעורבים בכל צרכי הקהילות, והוביל את ההנהגה של סיוע לקהילות עד ימיו האחרונים.

כן היה כפוף לחלוטין לגדולי הדור ולרבנים, ופעל רק הנחיותיהם בנאמנות הגדולה ביותר. הישג ידו של עסקנותו התרחב אל מעבר לגבולות העיר של שיקגו כאשר נענה בצייתנות לקריאת הגדולים והסכים לכהן בוועד המנהל של 'תורה ומסורה'.

הוא הותיר אחריו מורשת גדולה של תורה וחסד, וכן משפחה חשובה של בני תורה, עסקנים ובעלי חסד. אובדנו יורגש בכל עולם התורה עוד שנים רבות. הלוויתו תתקיים מחר יום ראשון צום תשעה באב בשיקגו.

ת.נ.צ.ב.ה.

שיקגו ברוך דיין האמת פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד