כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לפיד מקצץ לילדים? ראש הכולל יגדיל את המלגה

יוזמת ראשי הכוללים: למרות הקיצוץ בתקציבי עולם התורה, תוגדל מלגת האברך כדי לפצותו על הקיצוץ בקצבת הילדים • "נוכיח שעולם התורה אינו מושפע מהגזירות"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



שר האוצר יאיר לפיד קיצץ את קצבאות הילדים? הכולל יגדיל את המלגה.

למרות גל הקיצוצים בתקציבי עולם הישיבות, ראשי כוללים בארץ מנסים למצוא גם פתרון לקיצוץ בקצבאות הילדים.

מאחורי יוזמה זו עומדים כמה ראשי כוללים, ביניהם הגאון רבי רפאל כהן ראש מוסדות "יתד התשובה", הגאון הרב אהרון לוי ראש כולל "ישיבת האר"י צפת", הגאון הרב אביעד כהן ראש כולל "אור ברוך" בצפון וכולל "תהילות יוסף" בראשון לציון.

על פי היוזמה תוגדל מלגת האברכים בכמה מאות שקלים לכל אברך, כפיצוי על הקיצוץ בקצבאות הילדים.

בשיחה לבחדרי חרדים אומר אחד מראשי הכוללים: "מאחורי היוזמה עומדת מטרה אחת, לחדד בקרב האברכים את ההבנה הפשוטה כי לא מפיהם אנו חיים, וקיומו של עולם התורה אינו תלוי בגזרות של שר האוצר כזה או אחר. אנו אומרים להם כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

העול לא יהיה פשוט, הוא מודה, אך "הניסיון הוכיח כי שתקציבי המדינה מתמעטים מתוך שאינה זכאית לכך לתמוך ולסייע לעולם התורה, פותח הקב"ה את ליבם של נדיבי הלב לחזק את עולם התורה".

"אנו מקווים", אומרים אלו שעומדים מאחורי היוזמה, "שראשי כוללים רבים יצטרפו אף הם ליוזמה הזו במטרה להקטין את הנזק הרב שגרמה הממשלה".

בכוללים אחרים מנסים להתמודד ובקושי רב עם הקיצוץ בקצבאות של הכוללים. "אנו נספוג את הקיצוצים, ואברך יקבל כרגיל את המלגה הקבועה שהיה מקבל". אוומר מנהל הכולל 'קול אליהו' בירושלים, ומנהל כולל 'אהבת שלום'.

ראשי כוללים אחרים טוענים כי לעת עתה לא יוכלו להשאיר את המלגה הקיימת ויצטרכו לקצץ מהמלגה הקבועה. אלה מקווים שבזמן הקרוב יערכו לגיוס תרומות.
כולל קצבאות כסף אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד