י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
'מבצע לצרכים פוליטיים'

הח"כים מאשימים: לפיד מנסה להוכיח שהוא "ביטחוניסט"

ברשימה המשותפת מאשימים את ההנהגה הישראלית ביציאה למבצע למטרות פוליטיות "מהלך ציני של לפיד וגנץ בתקווה לעוד מנדטים בבחירות" • קריאה בימין לפסול את הח"כים מלכהן בכנסת הבאה • בציונות הדתית מתריעים ממהומות בערים המעורבות

הח"כים מאשימים: לפיד מנסה להוכיח שהוא "ביטחוניסט"
תקיפה בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

בעוד אפילו באופוזיציה העניקו גיבוי מלא לפעילות הצבאית מול הג'יאהד האסלאמי בעזה, ברשימה המשותפת תקפו את ישראל והאשימו את ראש הממשלה יאיר לפיד בכך שיצא למבצע צבאי למטרות פוליטית כדי לייצב את מעמדו לקראת הבחירות.

יושב ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כתב: "ממשלת ישראל מבצעת פשעי מלחמה נגד העם הפלסטיני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים צרים, ואת המחיר משלמים העזתים בדם. חייבים לעצור את האש מיד! רק משא ומתן לסיום הכיבוש יביא ביטחון לאנשים. לא דמם של ילדים חפים מפשע".

חברת הכנסת עאידה תומא סולימאן מ'הרשימה המשותפת' אמרה כי "התנקשויות והפגזות יובילו רק לעוד סבל וחורבן בעזה ולא יביאו שום ביטחון לאזרחי ישראל". לדבריה, "לפיד מנסה להוכיח שהוא ״ביטחוניסט״ בכך שהוא זורע הרס בעזה ומכניס ישראלים למקלטים. יש לעצור את האש עכשיו".

חבר הכנסת היהודי ברשימה, עופר כסיף האשים אף הוא ישראל בהתקפה "מתקפת עלות הסחר - דם תמורת קולות. מהלך האלימות הציני של לפיד וגנץ בתקווה לעוד מנדטים בבחירות יביא רק לים של דמעות ודמים, בגטו עזה, שם כלואים 15 שנה 2 מיליון בני אדם, וגם ובישראל. ‏המתקפה כבר גבתה את חייה של אלאא קדום בת ה-5. די! עצרו את האש עכשיו".

בימין תקפו את חברי הכנסת מהרשימה המשותפת וקראו לפעול לפסול אותם מלהתמודד לכנסת הבאה, "אני מבין ששלושה ימים של סגר על תושבי הדרום אזרחי ישראל לא מזיז לך. כשפוגעים בראש הנחש הטרוריסטי את נזעקת. את מתבלבלת בפרלמנט שבו את צריכה להיות חברה", תקף חבר הכנסת ניר אורבך את תומא סולימאן.

במפלגת 'הציונות הדתית' התריעו כי תגובות כאלו מצד חברי הרשימה המשותפת יציתו עימותים בערים המעורבות כפי שאירע במערכה הקודמת 'שומר החומות', מהמפלגה נמסר: "בכנסת ישראל יושב גייס חמישי ומתסיס נגד אזרחי ישראל ומדינת ישראל. המילים שלהם לא רק חמורות ובזויות הן גם מסוכנות. במידה ויתחילו התפרעויות נגד אזרחי ישראל בעקבות ההסתה של חברי הכנסת הערבים יש לגדוע את הפרעות ביד קשה ולהעמיד את המסיתים לדין".

הרשימה המשותפת יאיר לפיד איימן עודה מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד