י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי 14 חודשים

בלשכות התקוטטו על הקרדיט: לפיד ונתניהו ייפגשו בצל המצב הביטחוני

ראש הממשלה יאיר לפיד יקיים מחר פגישת עדכון ביטחוני עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו בעקבות ההסלמה בדרום | מדובר בפגישה ראשונה מזה 14 חודשים לאחר שנתניהו סירב לכך בתקופת בנט | לשכת רה"מ הודיע כי היא זו שיזמה את הפגישה, מנגד בלשכת נתניהו הדליפו צילומי מסך בנושא

בלשכות התקוטטו על הקרדיט: לפיד ונתניהו ייפגשו בצל המצב הביטחוני
נתניהו ולפיד וברקע המכתב והמסרונים צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יגיע מחר (ראשון) לראשונה מזה 14 חודשים לפגישת עדכון ביטחוני אצל ראש הממשלה יאיר לפיד בעקבות המצב הביטחוני בדרום ומבצע "עלות השחר". עד היום סירב נתניהו להגיע לשיחות העדכון ודרש שהן ייערכו בנוכחות המזכיר הצבאי של ראה"מ בלבד, ללא נוכחותו של לפיד.

המכתב שנשלח ממשרד ראש הממשלה יאיר לפיד

מעט לפני השעה שלוש בצהריים פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה בה נכתב: "לאור המצב הביטחוני וכמתחייב בחוק, רה"מ לפיד מזמין למחר את יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, לעדכון ביטחוני יחד עם מזכירו הצבאי".

מנגד, לשכת נתניהו טענה כי נתניהו הוא זה שפנה ללשכת רה"מ בבקשה לערוך את הפגישה, ובכך למעשה הסיר את התנאי שלפיד לא יהיה נוכח. בצילום מסך שהודלף בגורמים בלשכת רה"מ נראית הודעה ששלח ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, למזכיר הצבאי של לפיד, האלוף אבי גיל.

בהודעה שנשלחה נשלחה בשעה 14:13, כחמישים דקות קודם להודעה מלשכת לפיד נכתב: "לאור ההתפתחויות האחרונות בגזרת הדרום אני פונה פעם נוספת בבקשה לקיים תדריך ביטחוני לראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו. אצפה לתשובתך בהתאם". 

 הודעת הווצאפ שנשלחה מוקדם יותר ע"י ראש הסגל של נתניהו. 

בלשכת לפיד אמרו בתגובה שאכן אנשי נתניהו פנו, אבל רק אחרי שהציעו להם כמה פעמים. לדבריהם, בלשכת נתניהו רצו פגישת עדכון רק עם המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, ואילו לשכת ראש הממשלה הזמינה אותם שוב לפגישת עדכון עם לפיד עצמו.

עוד לפני פגישת לפיד-נתניהו, הערב מתקיים דיון של הקבינט המדיני-ביטחוני. חברי הקבינט עודכנו עוד לפני חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי תייסיר ג'עברי, והם גם מעודכנים באופן שוטף בכל מהלכי המבצע הצבאי.

מבצע עלות השחר בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד