י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רשת הכוללים הגדולה בארץ: "זו מלחמה - נגדיל מלגות"

ראש רשת הכוללים הגדולה בארץ, הגרש"ב סורוצקין הצהיר בפני אברכיו: "למרות הקיצוצים והקשיים ננסה להגדיל מלגות" • "נוכיח לרשעים שלא נתכופף"

הגרש"ב סורוצקין
הגרש"ב סורוצקין



רשת הכוללים הגדולה בארץ - 'עטרת שלמה' - בראשות הגאון רבי שלום בער סורוצקין, לא תקצץ את מלגותיה לאברכים.

הערב בשיחה שמסר היום (ד') הרב סורוצקין, הוא הודיע כי אף ינסה להגדיל את התמיכה באברכים.

עוד בנושא:
לפיד מקצץ לילדים? ראש הכולל יגדיל את המלגה

הרב נאם בהיכל הכולל המרכזי 'עטרת שלמה' בבני ברק, הפועל בבית המדרש תלמידי ישיבת פוניבז' צעירים, ברחוב האדמו"ר מצאנז בבני-ברק. בכולל לומדים 250 אברכים.

הרב סורוצקין אמר: "אתמול התבשרנו על גזירות וקיצוצים למשפחות בני התורה, ולפעמים עולה בידינו מחשבה ודאגה, מפיהם אנו חיים – ומה יהיה עכשיו?

"אז דבר ראשון אני רוצה לומר כאחד שמסתובב יום יום שעה שעה למען לומדי התורה - אני רואה קצת יותר בחוש רגע רגע את חסדי השי"ת, וכפשוטו לפעמים אדם מתכנן משהו אחד והוא דואג שזה לא הצליח ואז הקב"ה מביא לו ישועה מאד גדולה. כך אנו חיים כל יום ויום - כל חודש וחודש. אז בהזדמנות זו אני רוצה להודות לקב"ה על כל החסד רגע רגע.

"זה נכון שאנו בעת מלחמה, ובעת מלחמה צריך להתנהג כמו עת מלחמה, ואני אומר ברורות שאני לא מתכונן להתרופף בחלק שלי, לא מתכונן לנוח ולשקוט עד שנגבר על אותם רשעים מפירי ברית וכל עם ישראל יראו שידינו על העליונה. אדרבה אנו נשיב לחרפינו דבר, לא נתכופף, אנחנו נגדיל את הכוללים, אנחנו לא נקצץ במילגות, ואני גם מאד רוצה להגדיל את המילגות, דווקא עכשיו - שיוכח קבל עם ועולם שלא מפיהם אנו חיים.

הרב הוסיף: "זה החלק שלי, אבל אני מבקש שגם אתם תתנהגו כמו עת מלחמה, הרבו בתפילה שנצליח לעבור את התקופה הזו, להרבות בלימוד ביתר שאת וביתר עוז. כי יש לנו הבטחה שלא תשכח התורה".

לאחר הדברים, האברכים קראו תהילים, כבעת מלחמה.
סורוצקין כולל עטרת שלמה קיצוצים תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד