ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מצור במשך עשרות שנים

עיתונאי עזתי: "ישראל צריכה למנות שר לענייני עזה"

ביום שבת עמדו מאות אנשים בתור מול מאפיות וחנויות מכולת בעזה, רשות האנרגיה המקומית לא הצליחה לספק לתחנת הכוח היחידה דלק, והפסיקה את הפעילות בצהריים | התושבים בעיר מספרים מה עובר עליהם

עיתונאי עזתי: "ישראל צריכה למנות שר לענייני עזה"
תקיפה בעזה צילום: צילום מסך

לאחר התקיפה הישראלית בעזה ביום שישי האחרון, תושבי עזה שמורגלים למלחמות ולהרוגים, חווים שוב פעם מלחמה בגלל שמנהיגי ארגון הטרור לא מפסיקים לנסות לפגוע באזרחי ישראל.

ביום שבת עמדו מאות אנשים בתור מול מאפיות וחנויות מכולת בעזה, רשות האנרגיה המקומית לא הצליחה לספק לתחנת הכוח היחידה דלק, והפסיקה את הפעילות בצהריים.

העיתונאי העזתי, סמי עובייד אמר ל-ynet שממשלת ישראל אחראית לסבלם של תושבי עזה ויכולה לסייע בכך שהיא תאפשר לדלק להיכנס לרצועה, ותספק עבודה כשיש 85% אבטלה "ישראל רואה בכל העזתים טרוריסטים".

"ממשלת ישראל יכולה לאפשר אספקה ​​של 500 מגה וואט שיספקו את צורכי התושבים", אמר. "אם הייתי בממשלת ישראל, הייתי ממנה שר לענייני עזה. יש 2.5 מיליון אנשים שתלויים בישראל וחיים בעזה".

"יש לכם 20,000 עובדים מתאילנד באזור הגבול, למה אתם לא נותנים את העבודות האלה לעזתים?" הוא שאל והוסיף כי תושבי עזה התרגלו לחיים ללא חשמל, מים, עבודה או כסף. "החיים מאוד קשים כאן ואנחנו תמיד שואלים למה אנחנו חייבים לחיות בכלא הגדול הזה. אנשים חיים במצור במשך עשרות שנים", אמר.

"שקט יבוא במחיר, שקט לא יבוא בלי עלות שישראל צריכה לשלם. עזה סובלת מ-85% אבטלה, אנשים נעולים, הכל נסגר, איך אפשר לחיות ככה?" עובייד אומר שהאחריות למצב בעזה היא בידי ממשלת ישראל וקורא למנהיגים בירושלים לשים קץ לסבלם של תושבי הרצועה. "אנחנו כעזתים יכולים להגיד לפלגים הפלסטינים להפסיק, אבל ישראל רואה בכולנו טרוריסטים", הוא אומר.

חאמד אל-הינדי, בן 33, המתין לקנות לחם למשפחתו ולהוריו הקשישים במשך יותר משעה במרכז העיר עזה, הוא אמר ל'גארדיאן' "אני לא יודע כמה זמן ההסלמה הזו תיקח וכמה גרועה היא תהיה", אמר. "לא יכולנו לישון בלילה, קולות הפיצוצים לא פסקו. הבאתי את שלושת ילדיי לחדר שלי כדי לשמור עליהם רגועים".

לאמיה אל בכרי, שיצאה מסופרמרקט כשהיא נושאת כמה שקיות ניילון, אמרה: "הכל קרה פתאום וללא אזהרה מוקדמת, הבת שלי בת ה-10 כל הזמן שאלה אותי, 'האם נוכל לנסוע למצרים ולגור שם, אני לא רוצה מלחמה, אני חוששת. אני לא רוצה שאף אחד מאיתנו ייפגע, אני לא יודעת למה הילדים האלה צריכים לסבול במשך שנים".

מבצע עלות השחר עזה הג׳יהאד האיסלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד