י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רוסיה מביעה דאגה

כך מגיבות מדינות העולם ללחימה בעזה

האיחוד האירופי הביע את "דאגתו הכבדה" מההסלמה האחרונה בישראל ובעזה, והדגיש את הצורך "להגן על אזרחים ולמנוע סכסוך רחב יותר". בריטניה קראה ל"סיום מהיר לאלימות"

כך מגיבות מדינות העולם ללחימה בעזה
תקיפה בעזה צילום: צילום מסך

דובר שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזפ בורל אמר כי הגוש עוקב אחר האלימות ברצועת עזה ב"דאגה רבה" וקורא לכל הצדדים לנהוג "איפוק מירבי" על מנת כדי למנוע התפרצות של סכסוך רחב יותר.

פיטר סטאנו הדגיש בהצהרה כי "לישראל יש את הזכות להגן על אוכלוסייתה האזרחית, אך יש לעשות כל שניתן כדי למנוע סכסוך רחב יותר שישפיע בעיקר על האוכלוסייה האזרחית משני הצדדים ויוביל לקורבנות חדשים ולסבל נוסף". הוא ציין כי "האירועים האחרונים מאשרים מחדש את הצורך להחיות אופק מדיני ולהבטיח מצב בר קיימא בעזה".

שרת החוץ הבריטית, ליז טרוס, אמרה כי היא תומכת "בזכותה של ישראל להגן על עצמה", וקראה ל"סיום מהיר של האלימות". "בריטניה עומדת לצד ישראל וזכותה להגן על עצמה", נכתב בהצהרה, "אנו מגנים קבוצות טרור שיורות באזרחים ואלימות שהביאה לנפגעים משני הצדדים", והוסיפו: "אנו קוראים לסיום מהיר של האלימות".

רוסיה מצדה הביעה את "דאגתה הכבדה" מההסלמה החדשה. "אנו צופים בדאגה רבה בהתפתחות האירועים העלולים להוביל לחידוש עימות צבאי רחב היקף ולהחמיר את הידרדרות המצב ההומניטרי הקשה ממילא בעזה", נמסר בהצהרה של דוברת משרד החוץ הרוסי. מריה זכרובה.

זכרובה קראה "לכל הצדדים הנוגעים בדבר לגלות איפוק מירבי, למנוע הסלמה של הפעולות החמושות ולהפעיל מיידית הפסקת אש בת קיימא", היא הדגישה ש"ההסלמה החדשה נגרמה מהפצצת הצבא הישראלי על רצועת עזה, והפלגים הפלסטיניים הגיבו בהפגזות נרחבות וללא הבחנה" לשטח ישראל.

מבצע עלות השחר איחוד אירופי עזה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד