כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הפרד ומשול

ראש השב"כ המליץ לקבינט לחתור לסיום המבצע בעזה

ראש השב"כ המליץ לחתור לסיום המבצע, היועץ לביטחון לאומי הדגיש כי היעד הוא לגרום לחמאס ללחוץ על הג'יהאד האיסלאמי להפסיק את האש וכי זה מה שהמצרים מנסים לעשות - אך ייקח זמן. שרת הפנים תהתה "מדוע צה"ל לא תוקף מטרות עוצם"

זירת אחת הנפילות באשקלון
זירת אחת הנפילות באשקלון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש השב"כ ציין כי המבצע השיג יעד אסטרטגי של הפרדה בין חמאס לבין הג'יהאד האסלאמי. בתוך כך, היועץ לביטחון לאומי הדגיש כי היעד הוא לגרום לחמאס ללחוץ על הג'יהאד האיסלאמי להפסיק את האש וכי זה מה שהמצרים מנסים לעשות - אך ייקח זמן, כך דיווח ברק רביד באתר 'וואלה'. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי "כולם באופן כללי חושבים שצריך לסיים רק שהתנאים עדיין לא הבשילו לשם כך".

ראש השב"כ ציין עוד בישיבה כי המבצע השיג יעד אסטרטגי של הפרדה בין חמאס לבין הג'יהאד האסלאמי. בכירי מערכת הביטחון הדגישו כי יש לשמור על ההפרדה הזו. שרת הפנים איילת שקד שאלה בדיון מדוע צה"ל לא תוקף "מטרות עוצם" בעזה כגון בנינים רבי קומות שמשמשים את הג'יהאד האיסלאמי. בכירים במערכת הביטחון השיבו לשקד כי תקיפות מהסוג הזה עלולות לגרור את החמאס לתוך העימות - דבר שישראל מנסה למנוע.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מנגד קרא להפסקת המבצע. הוא טען שמטרת המבצע - פגיעה בג'יהאד האיסלאמי הושגה - וצריך לסיים לפני שיהיו פגיעות מיותרות באזרחים פלסטינים. "ניסינו למנוע שיגור אחד וקיבלנו 400 שיגורים", אמר הורוביץ. "זו היתה השנה הכי שקטה ברצועה ותושבי העוטף זכו בשקט נדיר בזכות מדיניות חדשה וחכמה של הממשלה, ובמו ידינו החזרנו את עצמנו למצב שהיה קודם לכן. עכשיו צריך לעצור".

היועץ לביטחון לאומי אייל חולתא אמר בישיבה כי היעד הוא לגרום לחמאס ללחוץ על הג'יהאד האיסלאמי להפסיק את האש. הוא ציין כי זה מה שהמצרים מנסים לעשות גם כן, אך הוסיף כי אין בינתיים פריצת דרך וכי זה ייקח זמן.

מבצע עלות השחר ראש השב"כ ניצן הורוביץ איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד