י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
וְנִשְׁמַרְתֶּם מְאֹד לְנַפְשֹׁתֵיכֶם

הנחיות בכל הארץ: כך תנהגו בעת אזעקה בכותל המערבי

בצל מבצע 'עלות השחר' ובעוד בעוטף עזה בוטלו כל הפעילויות הלא חיוניות, בשאר הארץ נקרא הציבור לשמור על ערנות ולהישאר מעודכנים לכל מקרה | בדסק החרדי בפיקוד העורף מבקשים לרענן את הנחיות הבטיחות במקרה אזעקה באזורכם וכן הנחיות מיוחדות לתשעה באב

הנחיות בכל הארץ: כך תנהגו בעת אזעקה בכותל המערבי
יירוט כיפת ברזל צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

בעקבות מבצע עלות השחר, בפיקוד העורף מפרסמים את ההנחיות הנחוצות לימים אלו. בעת כזו יש להיות ערניים ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. בעוד ובעוטף עזה הוטלו הגבלות התקהלות וביטול כל פעילות חינוכית או לא חיונית, בשאר אזורי הארץ ניתן לקיים פעילויות כרגיל אך יש לוודא כי אתם יודעים היכן המרחב המוגן שתוכלו להגיע אליו בתוך זמן ההתגוננות במידה ותתקבל התרעה באזורכם.

רב סרן (מיל') דני כהן ראש דסק דתי - חרדי בענף ההסברה של פיקוד העורף מוסיף: בכל האזורים שאינם תחת הגבלות, תפילות תשעה באב יכולות להתקיים ללא מגבלות. במידה ומתקבלת התרעה כשאתם בבית הכנסת: אם מספר האנשים אינו רב ומאפשר יציאה מהירה ומסודרת למרחב מוגן בזמן ההתגוננות, עשו זאת. במידה ולא ניתן לעשות זאת, הישארו במקומכם, הישכבו על הרצפה והגנו על הראש באמצעות הידיים.

בנוסף, מדגיש רס"ן כהן, ישנה הנחיה ייחודית ליום תשעה באב לרגל המצב ועליית רבים לתפילה ברחבת הכותל: במידה והנכם נמצאים ברחבת הכותל המערבי ומתקבלת התרעה, יש להשאר במקומכם ובמצבכם ולהגן על הראש בעזרת הידיים.

חשוב לזכור, אומר כהן, על כל בני הבית לדעת את ההנחיות מצילות החיים בכל מקום בו הם נמצאים - בבית, ברכב, בנסיעה בתחבורה ציבורית או בשטח פתוח: עם קבלת התרעה יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותכם ולהמתין 10 דקות. "משך האזעקה שווה לפרק הזמן העומד לרשותכם בכניסה למרחב המוגן ובחירת מרחב מוגן בהתאם להנחיות מקטינה משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים ובכוחה להציל את חייכם"..

במרחב המוגן יש לשהות 10 דקות. מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף. בנוסף, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול אל הקרקע עלול להימשך דקות ארוכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.

הנחיות פיקוד העורף מאפשרות לכל אחד לבחור מרחב מוגן על פי העיקרון של 'הכי מוגן שיש', תוך התחשבות במיגון הקיים, להלן סדר העדיפות לבחירת המרחב המוגן:

1. ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) - הם הבחירה המועדפת.
2. מקלט: מקלט בבניין משותף - בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו, או ללא תלות אם ניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי. מקלט ציבורי - בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו.
3. חדר מדרגות פנימי - ללא קירות חיצוניים, חלונות ופתחים: בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט - יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות, ואין לשהות בקומת הקרקע. בבניין מעל 3 קומות, כל קומות חדר המדרגות מוגנות פרט לקומת הקרקע ושתי הקומות העליונות.
בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט - יש לשהות בגרם המדרגות של הקומה האמצעית. בבניין בן שלוש קומות, קומת חדר המדרגות המוגנת ביותר היא הקומה האמצעית (קומה שנייה).
4. חדר פנימי מוגן - אם אין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור כמרחב מוגן בחדר פנימי מוגן עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. אין לבחור במטבח, מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ. בעת קבלת התרעה, יש לשבת צמוד לקיר פנימי, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת.

בפיקוד העורף מזכירים כי חשוב לדעת כי יש מקומות שאינם יכולים לשמש כמרחב מוגן - אין לבחור מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ.

בפיקוד העורף מבקשים מהציבור להישאר מעודכנים ולכן אם יש באפשרותכם להוריד את יישומון פיקוד העורף למכשירכם, עשו זאת עכשיו. 

בנוסף, כל המידע שאתם זקוקים לו בשעה זו בפלטפורמות פיקוד העורף:
קו המידע לציבור החרדי 104 שלוחה 6,
פורטל החירום הלאומי בכתובת oref.org.

פיקוד העורף הנחיות מבצע עלות השחר הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד