ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עבר בשקט יחסי

כאלפיים יהודים עלו להר הבית; בן גביר; "אנחנו בעלי הבית - לכתוש אותם"

הבוקר בשעה 7:00 נפתחו שערי הר הבית לעליית יהודים לרגל צום תשעה באב ועד כה עלו כאלפיים איש, מספר פעילים עוכבו וכמה נוספים נעצרו לאחר שהשתחוו | חבר הכנסת בן גביר שעלה להר אמר: "אנחנו בעלי הבית על מדינת ישראל וככל שנרגיש ככה ונפעל בהתאם האויבים יבינו את המסר"

כאלפיים יהודים עלו להר הבית; בן גביר; "אנחנו בעלי הבית - לכתוש אותם"
בן גביר עולה להר הבית צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בצל מבצע 'עלות השחר' ברצועת עזה, והחשש מפני התלקחות בכל הגזרות. כאלפיים יהודים עלו הבוקר (ראשון) להר הבית לרגל צום ט' באב.

מספר פעילים עוכבו ולא הורשו להיכנס, כשבעה יהודים עוכבו לחקירה בשל תפילה או השתחוות בהר. במשטרה מדגישים שאין בכוונתם לאפשר התגרויות והתפרעויות בירושלים במתחם.

בין העולים להר היה גם חבר הכנסת איתמר בן גביר ממפלגת הציונות הדתית. לפני עלייתו להר, אמר חבר הכנסת בן גביר "אסור להיכנע לג'יהאד ולטרור - אנחנו בעלי הבית על מדינת ישראל וככל שנרגיש ככה ונפעל בהתאם האויבים יבינו את המסר". עם עלייתו להר השיב בן גביר למתפללים המוסלמים שקיבלו אותו בקריאות "אללה אכבר", בקריאות "עם ישראל חי" לכאן חדשות אמר בן גביר, "אם נמצמץ הם ימשיכו, אם נכתוש אותם הם יתקפלו".

עלייתו של ח"כ בן גביר תואמה עם קצין הכנסת ומשטרת ירושלים לפני כשבוע, אך גם אחרי ההתפתחויות האחרונות וההסלמה בדרום, הודיע ראש הממשלה יאיר לפיד בתום הערכת מצב על ההחלטה כי לא תהיה הגבלה על עליית יהודים להר הבית - כולל ח"כים אלא שהוא התנה זאת באישור המשטרה, וכאמור בהערכת מצב אמש נקבע על ידי שב"כ ומשטרה כי אין מניעה שיעלה להר.

 

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קיים במהלך הבוקר הערכת מצב בחפ"ק המשטרה בכותל, בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ובכירים נוספים ממשטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. במהלך הערכת המצב קיבל השר בר-לב סקירות על המתרחש במקום במהלך אירועי ט' באב ועליית יהודים להר הבית.

"עד עתה אירועי ט' באב מתנהלים כאן באופן שקט ומסודר וללא פרובוקציות מיותרות. משטרת ישראל, בהובלת המפכ"ל קובי שבתאי ומפקד המחוז דורון תורג'מן, נערכה מבעוד מועד לאירועים בירושלים, והיא פועלת באחריות ובשיקול דעת כדי לאפשר את חופש הפולחן לכל הדתות", אמר השר.

"תשעה באב הוא מועד קדוש ביהדות, זה טבעי שיתאפשר ליהודים במדינת ישראל לבקר בהר הבית באופן מסודר ועל פי הכללים, ולא נירתע גם כאשר ארגוני הטרור מנסים להלך עלינו אימים ולמנוע זאת מאיתנו", אמר.

"במקביל, ממשיכה משטרת ישראל לפעול כדי לאפשר את שגרת החיים התקינה בפנים הארץ. בסוף השבוע גויסו כוחות מילואים של משמר הגבול כדי לסייע למשטרה בפנים הארץ במידת הצורך. עד כה שגרת החיים בפנים הארץ מתנהלת כסדרה, ואני שב וקורא לאזרחים להמשיך לנהוג באחריות".

הר הבית תשעה באב איתמר בן גביר מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד