י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מבצע 'עלות השחר'

באוקראינה מגבים, ברוסיה תוקפים: "מודאגים מאוד"

שגריר אוקראינה בישראל מוציא הוצאת גיבוי לישראל בעקבות הלחימה נגד הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה: "אני חש סימפטיה גדולה כלפי הציבור הישראלי". מנגד, ברוסיה הוציאו הודעת גינוי חריפה - כנראה בעקבות חוסר הגיבוי הישראלי לרוסים, שפלשו לאוקראינה

באוקראינה מגבים, ברוסיה תוקפים: "מודאגים מאוד"
שגריר אוקראינה בישראל צילום: איתמר אייכנר Ynet

עמוק אל תוך היום השלישי בסבב הלחימה בין ישראל לג'יהאד האסלאמי, ונראה כי יש קשר בין מבצע 'עלות השחר' למלחמה בין אוקראינה לישראל שעדיין מתרחשת.

ישראל אומנם לא שלחה גיבוי צבאי, אך גיבתה את אוקראינה בין אם בציוד רפואי לאזרחיה ובין אם בהצבעות באו"ם. בעקבות כך, נראה כי אוקראינה מחזירה טובה ומגבה את ישראל.

שגרירה בישראל, יבגן קורניצ'וק, אמר: "כאוקראיני שארצו תחת מתקפה ברוטלית מצד שכנתה אני חש סימפטיה גדולה כלפי הציבור הישראלי. מתקפה נגד ילדים ונשים היא דבר מתועב".

"טרור ומתקפה בזדון כלפי אזרחים, היא המציאות היום-יומית של ישראלים ואוקראינים ואת האיום המזעזע הזה יש לעצור באופן מיידי", קישר בין המלחמות.

מנגד, הרוסים כנראה מאוכזבים מחוסר הגיבוי מצד ישראל למערכה שלהם באוקראינה, והם תקפו בחריפות אותנו על הלחימה נגד ארגון הטרור העזתי. "במוסקבה מודאגים מאוד מהסבב החדש של האלימות המזוינת באזור הסכסוך הישראלי-פלסטיני" מסרו בהודעת משרד החוץ הרוסי.

"אנו צופים בדאגה עמוקה בהתפתחויות שעלולות לגרום להתחדשות של לחימה בקנה מידה נרחב באזור ולהמשך ההרעה במצב ההומניטרי בעזה, שהוא גם כך בכי רע".

רוסיה הגדילה לעשות ואף האשימה את ישראל: "ההסלמה הנוכחית נבעה מהפצצות של חיל האוויר הישראלי לתוך רצועת עזה, שבתגובה להן החלו הקבוצות הפלסטיניות בהפגזות בלתי מובחנות של שטח ישראל. אנו קוראים לכל הצדדים המעורבים לנהוג באיפוק מרבי, לא לאפשר הסלמה של הלחימה ולחזור באופן מיידי למשטר יציב של הפסקת אש".

ישראל שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד