י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך תקטינו הסיכוי לפגיעה

נערכים להמשך הלחימה: פיקוד העורף מזהיר משאננות

בצל הדיבורים על הפסקת אש, מבצע עלות השחר נמשך ובפיקוד העורף מתריעים מפני שאננות דווקא בזמנים אלו | בפיקוד העורף מדגישים כי בכל מקום יש דרך התגוננות ע"פ "הכי מוגן שיש" וכל אחד צריך ללמוד את דרכי ההתגוננות הטובים ביותר ולשהות כך כעשר דק' מהאזעקה

נערכים להמשך הלחימה: פיקוד העורף מזהיר משאננות
אזרחים תופסים מחסה בשטח פתוח צילום: Edi Israel/Flash90

בפיקוד העורף מבקשים להדגיש לציבור "איננו יודעים עוד כמה זמן המבצע יימשך ועל לנו להיכנס לשאננות, גם שעות של שקט או דיבורים על מאמצים להפסקת אש לא צריכים להשפיע על רמת הערנות להנחיות פיקוד העורף. מספיקה התרעה אחת שבה לא נפעל לפי ההנחיות כדי לסכן את חיינו וחיי הקרובים לנו ועל כן נדרש להמשיך להקפיד על ההנחיות המצילות חיים."

בפיקוד העורף מבקשים להדגיש כי, חשוב לדעת כי בכל מקום יש דרך התגוננות ע"פ "הכי מוגן שיש". במקרה שמתקבלת התרעה בשטח פתוח ונמצאים רחוק מהמבנה המוגן יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים, ככל שתהיו קרובים יותר לקרקע, כך הסיכוי שתיפגעו מרסיסים נמוך יותר, לכן, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש עם הידיים עשר דקות - לא פחות" מדגישים בפיקוד העורף.

בנוסף, בעת הישמע התראה נדרש לשהות ולהמתין במרחב 10 דקות! לא פחות. מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף. כמו כן, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול על הקרקע ועלול להימשך דקות אורכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה.

למידע נוסף ניתן לפנות למוקד הטלפוני הייעודי שנפתח עבור המגזר החרדי שמספרו 104 שלוחה 6.

פיקוד העורף מבצע עלות השחר אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד