י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יקר, גם המלחמה

עלות יום לחימה קפץ במיליונים: כך תגישו בקשה לפיצוי

רשות המסים: כ-100 פגיעות ברכוש דווחו מתחילת מבצע "עלות השחר" וכ-50 נוספים טרם דווחו | על פי הערכות, שלושה ימי לחימה של צה"ל, כולל גיוס מילואים, שימוש בתחמושת, שעות טיסה רבות ושימוש באמצעים חדישים עלו כבר קרוב לחצי מיליארד שקלים

עלות יום לחימה קפץ במיליונים: כך תגישו בקשה לפיצוי
נזק מפגיעת רקטה בעוטף עזה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רשות המסים מעדכנת היום (ראשון) שמתחילת במבצע "עלות השחר" על כ-100 פגיעות ברכוש. בקרן הפיצויים מס רכוש מעריכים כי יש עדיין כ-50 מקרי נזק שטרם דווחו בשל היעדרות תושבים מבתיהם.

ברשות המסים מעדכנים שעובדי קרן הפיצויים, בתיאום עם גורמי הביטחון, ביקרו לאורך סוף השבוע באתרי הפגיעות הישירות באזור עוטף עזה והעניקו את הסיוע הראשוני הנדרש לאזרחים שביתם או רכושם נפגע. הרשות פתחה הבוקר את מוקד מס רכוש באשקלון ומשם מרוכז הטיפול בנזקים כאשר המוקד מעודכן על פגיעות על ידי גורמי הביטחון ואזרחים.

אזרחים המבקשים להודיע על פגיעה ברכושם יכולים לפנות למרכז המידע של הרשות 4954* או להגיש תביעת נזק ישיר באופן מקוון באתר הרשות.

באתר ווינט פורסם כי עלות המבצע הנוכחי גבוה בהרבה מקודמו, במבצע "שומר החומות" הוערך יום לחימה של צה"ל בכ-120 מיליון שקל. אולם, בשל אמצעים חדישים ויקרים המופעלים במבצע "עלות השחר", גיוס כמה אלפי אנשי מילואים (קיים היתר שעליו חתם שר הביטחון בני גנץ לגיוס 25 אלף חיילים) וכמו כן אינפלציה של קרוב ל-5% מאז מבצע "שומר החומות", העלות המשוערת של יום לחימה של יחידות צה"ל וחיל האוויר מגיעה כעת לכ-160-150 מיליון שקל.

הן במשרד האוצר והן במשרד הביטחון ובצה"ל עדיין לא חישבו במדויק את עלויות המבצע, אולם בגורמים אלה הוסבר כי "כבר עובדים על חישובי העלות". במערכת הביטחון הבהירו כי העלות תפורסם כבר בקרוב.
עוד על פי הדיווח, כי כל עוד מדובר במבצע צבאי מוגבל בזמן שעלותו אינה מגיעה למיליארדי שקלים רבים, על מערכת הביטחון לשאת בהוצאות המבצע. יהיה מקום להעברת תקציבים מיוחדים לצה"ל רק אם ההוצאות יגדלו מאוד ולשם כך קיימת רזרבה תקציבית בתקציב המדינה.
מבצע עלות השחר רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד