י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה שרואים משם לא רואים מכאן

כשלפיד תקף את הפסקת האש "תוביל לסבב הבא"

כאשר יאיר לפיד כיהן בתפקיד ראש האופוזיציה בתקופת מבצע 'חגורה שחורה' הוא תקף בחריפות את הפסקת האש שכמו אז גם היום התנהלה בתיווך מצרי מול ה'גיאהד האסלאמי. זה אותו לפיד שכעת בכס ראש הממשלה מוביל להפסקת אש דומה

כשלפיד תקף את הפסקת האש "תוביל לסבב הבא"
יאיר לפיד כראש האופוזיציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבצע 'עלות השחר' דומה למבצע הקודם שהתנהל בשנת 2019, מבצע 'חגורה שחורה' שהחל אף הוא בחיסול של בכיר הג'יאהד האיסלאמי בעזה, אבו אל עטא. אז וגם היום הוא התנהל מול הג'יאהד האסלאמי, כשהחמאס יושב כמו בימים אלה על הגדר ולא מתערב.

הסבב ב-2019 הסתיים כמו שאר הסבבים בהפסקת אש בתיווך מצרי, כפי שמתרחש גם בשעות אלה במטרה להביא לסיום הלחימה.

מי שתקף אז בחריפות את ההגעה להפסקת אש ב-2019 הוא אותו אחד שיאשר את הפסקת האש הערב, ראש הממשלה יאיר לפיד, אז בתפקיד ראש האופוזיציה שתקף את מדיניות הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו.

"הפשרה המסתמנת עם הג׳יהאד האיסלמי אינה טובה", צייץ בזמנו לפיד בטוויטר, כשהוא מסביר "היא אינה טובה מפני שהיא תוביל לסבב הבא. היא אינה טובה מפני שאם נותנים לג׳יהאד הישגים על ירי 400 רקטות, בסבב הבא החמאס לא יוכל לשבת בצד. היא לא טובה כי שוב לא השתנה כלום".

עוד תקף ראש האופוזיציה דאז וראש הממשלה כיום לפיד כי הפסקת האש תגרום לכך ש"ההרתעה לא קיימת. תושבי הדרום לא מרגישים בטוחים, ההישג המודיעיני והמבצעי יוצא הדופן של חיסולו (המוצדק) של אל-עטא נותר אירוע מבודד שאינו משנה תודעה".

מבצע עלות השחר מבצע חגורה שחורה הפסקת אש הג'יהאד האסלאמי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד