כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דעה ב'הארץ': להריץ לנשיאות המדינה את עדינה בר שלום

ציפי סער כותבת ב'הארץ': "אפשר אפילו לראות במינוי כזה מעין עלה תאנה: הנה תתנאה לה מדינת ישראל הנאורה בנשיאה. תישא בתפקיד אשה, שהיא גם מזרחית וגם דתייה"

עדינה בר שלום. צילום: פלאש90
עדינה בר שלום. צילום: פלאש90

במאמר דעה המתפרסם הבוקר ב'הארץ', כותבת ציפי סער, תחת הכותרת 'המועמדת שלי לנשיאות':

"..לרשימה המצוינת הזאת אני מבקשת להוסיף אשה, שהיא אחת הדמויות המרשימות ביותר הפועלות כיום בארץ, מבין הנשים והגברים כאחד. זוהי עדינה בר שלום – מנהיגה ופורצת דרך בחברה החרדית שבה היא חיה, שגם משמשת גשר בינה לבין חברות אחרות ובתוכן החברה החילונית. היא בת 68, הבת הבכורה של הרב עובדיה יוסף. לפני כתריסר שנים הקימה מכללה חרדית, שלומדים בה אלפי סטודנטים, רובם נשים. בר שלום בדרכה הייחודית משלבת הנחלת השכלה גבוהה עם דבקות בעולם התורה, ומראה שהשתיים יכולות לדור בכפיפה אחת.

"בר שלום מביאה לשיח הישראלי קול ייחודי, חכם, מתון, אנושי, פמיניסטי. זהו קול, שבניגוד לקול השגור כאן אינו יוצר דיכוטומיה נוקשה בין חלקי החברה. הוא גם אינו כורך דתיות בקיצוניות, ואף לא בסקסיזם. במידה רבה הוא מגלם את הרוח הפלורליסטית והסובלנית שאיפיינה לא במעט את יהדות המזרח.

"אמנם יש להניח, כי גם מינוי כה משובח כמו זה של בר שלום לנשיאות המדינה לא יפתור אולי אף לא בעיה אחת של מדינת ישראל. בהיות התפקיד הזה סמלי בלבד, זהות המחזיק או המחזיקה בו אינה משפיעה על מדיניות הממשלה.

".. למעשה, אפשר אפילו לראות במינוי כזה מעין עלה תאנה: הנה תתנאה לה מדינת ישראל הנאורה בנשיאה. תישא בתפקיד אשה, שהיא גם מזרחית וגם דתייה.

".. זו כמובן הצעה נואלת ונואשת. אם בכל זאת עוד לא אבדה תקוותנו – מי ייתן, ואישיות כעדינה בר שלום תעמוד בראש המדינה, ואולי אף תתווה דרך ברוחה המתונה והחכמה".
נשיאות מועמדת עדינה בר שלום אישה מזרחית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד