כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שיתוף פעולה פנימי

מחדל אבטחה חמור באחד המקומות המאובטחים ביותר במדינה

אלמונים הצליחו לעבור את הגדר הראשונה מתוך שתיים במעגל האבטחה של השטח האווירי בנמל התעופה בן גוריון. הפורצים ניסו לגנוב אמצעי לחימה. הגדר נו0טרלה קודם לפריצה. נבדקת האפשרות שהפורצים נהנו משיתוף פנימי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

פורצים ניסו לגנוב אמצעי לחימה ממכולה בתוככי נמל התעופה בן גוריון. הגדר נוטרלה קודם לפריצה, נבדקת האפשרות שהפורצים נהנו משיתוף פעולה פנימי של מי מאנשי השדה. מתוך מכולה שממוקמת בתוך השטח המאובטח סמוך לגדר, נלקחו קליעים ששייכים לרשות שדות התעופה. כך דווח ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, הפורצים ניסו להעביר את הקליעים בתוך תיקים אל עבר הצד השני של הגדר, אך ללא הצלחה. הקליעים נמצאו, ולא ברור כרגע מה עצר את הפורצים מלהמשיך בתהליך גניבת הציוד. כמו כן נבדקת האפשרות שהפורצים הצליחו להעביר ולגנוב חלק מהציוד. החקירה נמצאת בעיצומה וייתכן שהיה שם ציוד משמעותי, אך כרגע הגורמים האמונים על המכולה לא יודעים להגיד בוודאות מה היה בה.

עובדה נוספת שמעלה את החשש לשיתוף פעולה פנימי היא שהמכולה הועברה לאזור הזה, אזור נטוש ששימש בעבר בסיס של חיל האוויר, רק כמה ימים לפני הפריצה. לפי המידע שהגיע ל'ישראל היום', הגדר השנייה שמובילה לשטח האווירי בנתב"ג לא נפרצה, ולפורצים לא היתה בשום שלב גישה לשטח האווירי בנתב"ג.

חגי טופולנסקי, מנכ"ל רשות שדות התעופה, הורה לפתוח בבדיקה נוספת פרט לחקירה המשטרתית. מרשות שדות התעופה נמסר: "האירוע נחקר על ידי משטרת ישראל".

 

נמל התעופה בן גוריון פרצת אבטחה מחדל מחדל אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד