י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי שחודשו

מסרים סותרים משיחות הגרעין עם איראן

דיפלומטים המעורבים בשיחות הגרעין של איראן בווינה בירת אוסטריה, העבירו ביום ראשון מסרים סותרים בנוגע להתקדמות אפשרית להגיע להסכם על החייאת ההסכם מ-2015. טהראן קראה לוושינגטון להתגמש

מסרים סותרים משיחות הגרעין עם איראן
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

נציג רוסיה לשיחות הגרעין מיכאיל אוליאנוב, הביע אופטימיות כי שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן בוינה הולכים לכיוון הנכון, השליח האמריקני רוב מאלי צוטט כמי שהביע אכזבה, וטהראן קראה לוושינגטון להתגמש.

שיחות עקיפות בין איראן לארה"ב להצלת הסכם הגרעין מ-2015 חודשו בווינה ביום חמישי האחרון, לאחר 16 חודשים של משא ומתן מבלי להגיע להסכם.

במהלך שיחת טלפון ביום ראשון עם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, כי "הפתווה של המנהיג העליון עלי חמינאי (הצו הדתי) על איסור שימוש בנשק גרעיני מבהירה לכולם שלנשק גרעיני אין מקום בדוקטרינה של איראן. ונשק כזה הוא נגד המדיניות והאמונות שלנו".

עם זאת, גורמים איראנים אחרים אמרו כי ייתכן שחמינאי יתבקש לשנות את הצו הדתי והאסטרטגיה שלו בנוגע לאיסור ייצור נשק גרעיני. "נבקש מהמנהיג העליון עלי חמינאי לשנות את הפתווה והאסטרטגיה שלו לגבי איסור ייצור נשק גרעיני אם אויבי הרפובליקה האסלאמית ימשיכו באיומים שלהם", אמר המחוקק האיראני מוחמד-רזה באפגי ב-2 באוגוסט.

אמיר עבדולהיאן המשיך וחזר על עמדתה הפומבית של איראן לפיה הצלחת השיחות העקיפות בין טהראן לארה"ב תלויה בגמישות מהצד האמריקאי. "אנחנו רציניים לגבי הסכם חזק ועמיד והמשא ומתן מתנהל כעת בווינה ברצינות. כמובן, התוצאה של סוגיה זו תלויה בשאלה האם ארה"ב רוצה שיושג הסכם, האם ארה"ב מראה חוסן וריאליזם הכרחיים בפועל".

על פי הדיווח של אחמד סמאדי בערוץ הטלוויזיה Iran International, השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן, רוברט מאלי, אמר לאחד הדיפלומטים המשתתפים בשיחות כי הוא אינו מלא בתקווה לגבי סבב המשא ומתן הזה.

איראן רוסיה הגרעין האיראני הסכם הגרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד