כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עדות מהתופת

הרוסים שורפים גופות: האוקראינים דוקרים חיילים שיכורים

מה שקורה בעיר חרסון הכבושה ע"י פוטין, הוסתר מהעולם. אבל דיווחים פנימיים שהגיעו לידי כתב המלחמה דייוויד פטריקארקוס חושפים רוע בלתי נתפס - ואת האומץ של ההתנגדות "חיילים נהרגים על ידי כנופיות של צעירים חמושים בסכינים שמתנפלים על חיילים רוסים שיכורים ודוקרים אותם"

הרוסים שורפים גופות: האוקראינים דוקרים חיילים שיכורים
חיילים רוסים מפנים גופות צילום: צילום מסך

ענן עשן סמיך מיתמר מעל העיר חרסון הכבושה באוקראינה, הסירחון במקום הוא עדות לפשעי מלחמה של רוסיה, בקנה מידה כמעט מחליא מכדי לחשוב עליו. העשן מגיע ממשרפות ניידות הפועלות יום ולילה. חייליו של ולדימיר פוטין שורפים את גופותיהם של אזרחים אוקראינים שעונו ונרצחו בחשד שסייעו להתנגדות. כך מספר דייוויד פטריקארקוס ל'דיילי מייל'.

הוא מספר כי הרוסים שולחים גם את הגופות של החברים שלהם לשריפה כדי לא להתמודד עם השאלות על כמות ההרוגים בצד הרוסי, הרוסים נהרגים על ידי פגזים אוקראינים ממקומות ארטילריה המקיפים את העיר ועל ידי יחידות סודיות מאורגנות של לוחמי חופש.

"חיילים נהרגים על ידי כנופיות של צעירים חמושים בסכינים שמתנפלים על חיילים רוסים שיכורים ודוקרים אותם. המשרפות ממלאות את חרסון בריח של בשר חרוך, אין לטעות בריח והוא מוסיף לתחושת האימה המתפשטת בנמל הים השחור הזה. "זה גיהנום חי" הוא כותב.

הוא מספר כי נמצא בקשר עם פעילים פרו-דמוקרטיים בתוך העיר שהצליחו לראשונה מאז תחילת הכיבוש להוציא מידע, ולתאר את המצב המתדרדר מדי יום, כדי שסוף סוף יהיה לעולם מושג על המצוקה שלהם. הם אומרים שרבים מהחיילים הרוסים שיכורים כל הזמן.

"נשק, תחמושת ואפילו מזון הם מחסור עבור הצבא של פוטין, אבל וודקה תמיד זמינה בשפע". חיילים אלה מרוכזים מהאזורים העניים ביותר באימפריה הרוסית, הרחק מסנט פטרסבורג ומוסקבה. "אף אחד בערים המרכזיות לא רוצה שישלחו את בניו לטבח בשטח כבוש" הוא כותב.

הרוסים מנצלים צעירים ממקומות רחוקים. "לעתים קרובות מוצע שוחד במחוזות כפריים, שבהם התנאים מעט שונים מעולמם של האזרחים בערים הגדולות. אנשים רבים אינם יודעים קרוא וכתוב ובדרך כלל בורים בחדשות בינלאומיות. הם חיים ברובם ללא תברואה, בעוני ובמחלות".

גם המשפחות האלה לא רוצות לשלוח את הצעירים שלהן למלחמה. אבל הן לא יכולות להרשות לעצמן לסרב לכסף שהם מקבלות הממשלה. וכתוצאה מכך, גברים מאזורים אלה מטופלים על ידי הקרמלין כאל "חיילים חד-פעמיים לחלוטין", חיים ללא ערך, ובכל זאת, להחזיר אותם לכפרים שלהם בשקי גוף ייחשב למבוכה צבאית כמו גם הוצאה לא מוצדקת ולכן שרידיהם פשוט נשרפים. "חסר ערך בחיים, חסר ערך במוות".

העיתונאי מציין כי קבוצות עם סכינים, לפעמים קומץ ולפעמים כנופיית שודדים, תוקפות רוסים בכל מקום שהם יכולים, חותכים אותם, דוקרים אותם ואף משספים את גרונם אם יש להם הזדמנות. הזעם שלהם משקף את שנאתם של האוקראינים לפולשים. "העמדת הפנים המתמשכת של פוטין שאנשים בערי החוף קיבלו בברכה את צבאו כמשחררים רחוקה מהאמת".

חרסון מלחמת אוקראינה רוסיה שריפת גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד