י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המקומיים חוששים

'גאות אדומה' מסתורית גרמה לאלפי דגים ותמנונים להיפלט אל החוף

במהלך השבועיים האחרונים מתו אלפי דגים שנפלטו על חוף יוקטן במפרץ מקסיקו עקב הגאות האדומה המשפיעה באופן קבוע על אזור זה של החוף, ומפחידה את המקומיים. גאות אדומה היא אירוע המתרחש על קו החוף כאשר אצה צומחת ללא שליטה ומהווה סכנה גם לחיי אדם

'גאות אדומה' מסתורית גרמה לאלפי דגים ותמנונים להיפלט אל החוף
חלק מהדגים שנפלטו לחוף צילום: Eleisegui טוויטר

מאות תמנונים, דגים שונים וסוגי מינים ימיים אחרים נשטפו לחוף עקב תופעה מוזרה שנקראת "גאות אדומה".

במהלך השבועות האחרונים אלפי דגים מתים הופיעו על חוף הים ביוקטן במפרץ מקסיקו עקב הגאות האדומה המשפיעה באופן קבוע על אזור זה של החוף. גם חופי סן ברונו וסן כריסנטו נפגעו.

גאות אדומה היא אירוע המתרחש על קו החוף כאשר אצה, אורגניזם דמוי צמח, צומחת ללא שליטה - מהווה סכנה לחיי האדם והים כאחד. מדיווחים מקומיים עולה כי התופעה יצרה נזק כלכלי באזור, ופחד בקרב האוכלוסייה. "הייתה לנו את הבעיה הזו של נחיתת מינים ימיים ואנחנו חוששים שזה ימשוך מחלות ודברים שאנחנו לא רוצים", אמרה ארלדה צ'יי, מנהלת האקולוגיה של החוף.

רשות החופים הודיעה כי היא תנקה את החופים שנפגעו. המצב משפיע על התיירות, מבקר אחד באזור כינה את המצב "אסון של החופים המסריחים, למרבה הצער, הטבע מילא תפקיד אחר, כי אנחנו באים לטייל, אנחנו באים כל הזמן, הים תמיד היה יפה, הפעם זה מתעורר עם המצב הזה, הדבר האסון הוא לראות הרבה מינים מתים" אמר המבקר.

משרד הבריאות של יוקטן אמר שהוא עוקב באופן קבוע אחר הגאות האדומה וקרא למקומיים לא לאכול יצורי ים מהאזור שנפגע. גם יצורי ים שימלטו מהגאות האדומה ויתקבצו באותו אזור, מה שיגרום לרבים מהם להישטף לחוף. המשרד המליץ ​​לא לאכול גם דגים אלו. המשרד קרא לאוכלוסייה המקומית לשמור על קור רוח והוסיפו כי בבדיקות ראשוניות נמצא כי המים אינם רעילים ואינם מהווים סיכון למתרחצים.

דגים חופים מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד