כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מחאה במוזיאון: השליכו נעל על לפיד - ותזכו בערק

מיצג במוזיאון בעין הוד מציע למבקריו: להשליך נעל על תמונתו של שר האוצר יאיר לפיד, במחאה על עליות המחירים • הפרס למי ש"יפגע": כוסית עראק בחינם

פרצוף דורש נעל? לפיד. צילום: פלאש90
פרצוף דורש נעל? לפיד. צילום: פלאש90

מיצג במוזיאון 'ינקו דאדא' שבעין הוד בצפון, מציע הצעה יוצאת דופן: השלכת נעל על תמונתו של שר האוצר, יאיר לפיד, כאקט מחאתי.

המבקרים במוזיאון מוזמנים לנסות את מזלם בזריקה מדויקת ככל הניתן של נעל לעבר התמונה בה מוצגים פניו של לפיד. המיצג, בגודל שני מטרים על מטר, בשחור-לבן, מוצג במקום במסגרת תערוכה.

אלו שמצליחים לפגוע בלפיד זוכים בכוסית עראק בחינם, זכר למחאה נגד העלייה במחירי המשקה הפופולארי והגזרות הכלכליות אותן יזם שר האוצר.

בשיחה עם אורלי וגיא בתכנית הבוקר של ערוץ 10, דחה האמן האחראי על המיצג, דרור קרטה, את הביקורת נגדו. "אני לא חושב שנחצה פה איזשהו גבול", הסביר. "יש סביבנו מחאה בעולם הערבי, גם המחאה החברתית שלנו היא מחאה, ונוצר איזשהו שילוב.

"לזרוק נעל על תמונה זו לא אלימות", אמר קרטה וקבע כי הטענה שמדובר בהסתה מוגזמת. "יש פה היסחפות, אף אחד לא ייקח את הדבר הזה צעד אחד קדימה. לא מדובר בשום פרובוקציה. אחד הדברים שאומנות צריכה לעשות, הוא לעורר שאלות ולבחון איך יגיבו לדברים. זה משהו שאני עושה הרבה פעמים במסגרת העבודות שלי. אני חושב שזו בהחלט אומנות".
יאיר לפיד שר האוצר מוזיאון עין הוד נעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד