ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מארב קטלני

צפו: פגיעה ישירה בשתי מכוניות בהן היו מפקדים רוסים בכירים

שישה מפקדים בכירים וחמישה חיילים רוסים, נהרגו במארב לכלי רכב באזור שבו חוסלה מפקדת רוסית ש'נהנתה להרוג אוקראינים' מפגיעת טיל. "המפקדים הרוסים היו בדרכם חזרה מפגישה, הפעם חיכו להם חיילינו המפוארים, הם נהרגו, תהילה לאוקראינה"

צפו: פגיעה ישירה בשתי מכוניות בהן היו מפקדים רוסים בכירים
רגע הפגיעה ברכבים צילום: צילום מסך

בתיעוד שפרסם בכיר אוקראיני, נראה טיל נ"ט משמיד את מכונית ובה על פי הדיווחים באוקראינה היו ששה מפקדים בכירים רוסים, ואז רכב נוסף עם חמישה חיילים התהפך. כך אמר אנטונלי שטפן, קצין אוקראיני. סביר להניח שהסרטון צולם בקו החזית של דונבאס ליד אבדייבקה.

בתיעוד דרמטי נראים שני כלי רכב בהם היו בכירי צבא מהצמרת הרוסית חוזרים מפגישה, ונפגעים על ידי טילים נגד טנקים. קטעים, התיעודים מגיעים מקו החזית של דונבאס ליד אבדייבקה, מראים כיצד הרכב המוביל מפוצץ לרסיסים, ואז הרכב השני מתהפך.

הסרטון פורסם ביום שישי האחרון בפייסבוק על ידי אנטונלי שטפן, קולונל בכוחות המזוינים של אוקראינה. שטפן, אמר כי התקיפה בוצעה בתאריך לא ידוע על ידי חיילים מחטיבה 56. לפי משרד ההגנה של אוקראינה, החטיבה 56 פועלת כעת סביב אבדייבקה, הממוקם כמה קילומטרים צפונית לעיר דונייצק שבידי רוסיה.

חטיבת 56 התבססה בעבר במריופול עד שהעיר נפלה בידי הכוחות הרוסיים במאי. שטפן כתב: "המפקדים הרוסים היו בדרכם חזרה מפגישה, הפעם חיכו להם חיילינו המפוארים, שישה מפקדים רוסים וחמישה חיילים רשמיים נהרגו, תהילה לאוקראינה".

הדיווח מגיע לאחר שדווח כי סגן אלוף אולגה קורסה קצ'ורה, בת 52, שנולדה באוקראינה אך נלחמה למען בדלנים הנתמכים על ידי רוסיה במזרח אוקראינה, נהרגה באזור. קצ'ורה, שפיקדה על גדוד ארטילריה, מתה לאחר שטיל פגע במכוניתה כשנסעה ליד הורליבקה, לא הרחק מאבדייבקה.

היא הקצינה הראשונה ברוסיה שנהרגה בלחימה, לאחר שכינתה את עצמה "זאב" והתפארה בטלוויזיה הממלכתית כיצד נהנתה להרוג אוקראינים. שירות הביון הצבאי של קייב אומר שקצ'ורה הצטרף לשורות הרפובליקה העממית של דונייצק ב-2014 כאשר פוטין פלש בפעם הראשונה למדינה, והיה אחראי להפגזת אזרחים בדונבאס במהלך המלחמה ההיא.

היא זכתה למעמד כמעט מיתולוגי בקרב אנשי השורה של רוסיה לאחר שהופיעה בתעמולה של הקרמלין שבה התענגה על שפיכות הדמים. "אני נהנית להרוג אוקראינים בכל פעם", היא אמרה בתיעוד, בעודה נותנת לעצמה את הכינוי "הזאב" בקטע אחר.

הנשיא פוטין העניק לה מדליה לאחר מותו, היא קיבלה את "גיבור רוסיה", הפרס הגבוה ביותר במדינה. לדבריו, המדליה היא על "אומץ וגבורה במילוי תפקיד צבאי".

מלחמת אוקראינה רוסיה דונייצק דונבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד