י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האמנם ישראל הסכימה לכל אלה?

מנהיג הג'יאהד מונה את הישגי הסכם הפסקת האש

"עוואוודה ייצא מחר לבית החולים ואחר כך לביתו. קיבלנו הבטחה ברורה של מצרים לשחרורו של בסאם א-סעדי". כך טוען מנהיג הג'יאהד האסלאמי לאחר כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף | לדבריו, "אנחנו ביקשנו שבוע, ישראל אמרה שהיא לא יכולה לעשות את זה. אם ישראל לא תעמוד בהתחייבויות - ההסכם בטל ומבוטל ונחדש את המערכה" 

מנהיג הג'יאהד מונה את הישגי הסכם הפסקת האש
מנהיג הג'יאהד האסלאמי זיאד נחאלה צילום: צילום מסך

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה, השוהה בימים אלה בטהרן בירת איראן, התייחס הלילה (שני) להסכם הפסקת האש מול ישראל וכמובן התפאר בהישגים של ארגונו שבישראל לא אישרו וסביר להניח שלא היו מסכימים להם: "ישראל ניסתה בכל כוחה להביא להפסקת אש דרך מצרים והאו"ם. ביממה האחרונה ההתקשרויות לא הפסיקו כדי להביא להסכם. אנחנו הבאנו תנאי מההתחלה - שחרור א-סעדי ועוואוודה". 

בהצהרה שנשא לערוצי הטלוויזיה האיראנית, אמר: "ישראל ניסתה להתעכב עם התשובה אבל בסוף היא נכנעה לזה בעקבות ערבונות ברורים של מצרים. עוואוודה ייצא מחר לבית החולים ואחר כך לביתו. קיבלנו הבטחה ברורה של מצרים לשחרורו של בסאם א-סעדי. אנחנו ביקשנו שבוע הם אמרו שהם לא יכולים לעשות את זה. אם ישראל לא תעמוד בהתחייבויות - ההסכם בטל ומבוטל ונחדש את המערכה. לא נהסס לרגע ואללה יעשה בנו מה שירצה", הצהיר.

נח'אלה הוסיף וחידד: "ההסכם פשוט וברור. ישראל צריכה לשחרר את עוואווודה ואת בסאם. זה מרכז ההסכם. אנחנו הדגשנו בהסכם את אחדות הגזרות הפלסטיניות. אין שום הסכמים סודיים. האויב נשאר האויב וההתנגדות נשארה ההתנגדות. אין שום הסכם סודי או סיבוכים. אנחנו ברורים ועמדתנו כלפי האיב ברורה. הערבונות היחידים היא יכולתינו להלחם"

מערכת כיפת ברזל בפעולה. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90.

"אנחנו מכבדים את ההבטחות של מצרים - אבל הדבר היחיד שמבטיח את ביצוע ההסכם הוא כוחנו. לישראל אין שום מוסר, ולכן אני מצפה שישראל תנסה לברוח מההסכם".

לדבריו, "הג'האד האיסלאמי לקחה את רוב המשימות של הלחימה. זה לא אומר שאנחנו מתעלמים מהסביבה התומכת והתמיכה שקיבלנו. אני מודה לכל כוחות ההתנגדות הפלסטינים. מטרתנו הייתה אחדות הגזרות. למרות שהוא פשוט זה מסר עם כוח שיכול להתמודד עם הניסיון של ישראל לבדל את עזה מהגדה. הכותרת של הלחימה הייתה הגדה המערבית. לא הייתה שום בקשה עבור עזה. אז המטרה הייתה האחדות. הכותרת הזו גדולה שבתקווה כל העם הפלסטיני יניף את דגלה".

מנהיג הג'יאהד האסלאמי הצהיר כי "למרות שיש ויכוחים בין הפלגים ישראל לא תצלח להפריד בינינו. האויב משהו ואנחנו משהו. אני רוצה להגיד - הניסיון של ישראל להכניס את חמאס לפינה ולהגיד שהיא חכמה שהיא לא מתערבת, חלק מזה נכון. חמאס לא התערבה צבאית. אבל זה לא אומר שהכל זה נוכחות צבאית. חמאס היא עמוד השדרה של ההתנגדות כשאתה נושא נשק או כשאתה תומך אתה עושה אותו הדבר". דבריו המלאים בדסק הפלסטינים של 'כאן 11'. 

בית שהותקף בעזה. צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90.

בישראל כרגיל לא מתייחסים לפרטי הסכמים שכאלה, אך ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד החוץ, ליאור חייט, אישר אמש כי הפסקת אש תיכנס לתוקף ב-23:30. וכי מדינת ישראל מודה למצרים על מאמציה.

"במידה והפסקת האש תופר, מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה. לא נאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל", נמסר.

זיאד א נח'אלה הג'יהאד האסלאמי הפסקת אש מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד