כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אתה לא רק 'עושה תואר' – אתה באמת לומד תחום"

משה קלמן ואלי אולידורט, שניים מתלמידי המכינה הקדם אקדמית של מכון מגיד, מספרים על הלימודים, הצוות, ההשקעה והאיכות • "אינסוף תגבורים ומורים פרטיים" • כתבת תשקיף

כיתת לימוד
כיתת לימוד

עשרה חודשים חלפו מאז החל המחזור הראשון של תלמידים חרדים את לימודיו במסגרת המכינה הקדם אקדמית של מכון מגיד – השלוחה החרדית של האוניברסיטה העברית. ובמכינה מסכמים בהצלחה ובסיפוק את הישגיהם של התלמידים, במקביל לפתיחת כיתות לימוד נוספות, ומסלולים ייעודיים מקבילים למקצועות שונים.

משה קלמן, בוגר ישיבת חמד, נשוי ושלושה ילדים, מסביר את בחירתו במכינה של מכון מגיד: "הבנתי שאני חייב פרנסה, להביא טרף לביתי, מאז ומעולם גם ידעתי שבאיזה שהוא שלב אצא לעסוק במשהו. אמנם יכולתי ללכת למקומות אחרים ולהוציא שם תואר מזורז, עם לימודי מכינה קצרים ותואר מהיר, אבל לי אישית מאוד מאוד חשובה האיכות".

• אתה לא מסתפק בתואר?

"ממש לא, אני יודע שאני רוצה ללכת ללמוד משפטים, לא בשביל להיות עורך דין – אלא משום שזה תואר שימושי מאוד בחיים, והוא עוסק בהמון תחומים שמרתקים אותי, בפרט בנושא המשפט העברי. בשביל ללמוד תחום באמת ברמה גבוהה אתה חייב ללמוד באוניברסיטה שעוסקת גם במחקר. לא כולם מבינים את זה, אבל במכללות אולי מלמדים אותך תואר, אבל באוניברסיטה מלמדים אותך תחום, ובפרט כשמדובר באוניברסיטה העברית שהיא הטובה בארץ ומקום 52 בעולם".

אלי אולידורט, בוגר ישיבות חב"ד בכפר חב"ד ובניו יורק, מסכים עם הדברים בהתלהבות: "גם אני יצאתי לחפש פרנסה אחרי נישואיי, נודע לי על מכון מגיד ממש במקרה, וידעתי שבשביל פרנסה מכובדת חייבים ללמוד מקצועי ואיכותי באוניברסיטה. מלכתחילה הייתה לי התלבטות בין האוניברסיטה העברית לטכניון, אבל אחרי ששמעתי על מכון מגיד הדילמה נפתרה מאליה. בפרט בשל ההתחשבות והנוחות שהיא נותנת".

• במה מתבטאת האיכות הזו?

משה מסביר: "הרמה של החומר הנלמד גבוהה בהרבה: הן מבחינת המרצים, הן מבחינת המחקר, והן מבחינת הסטודנטים שמגיעים לשם. אין מקום להשוות בכלל למקומות אחרים".

"אני באתי מרקע נטול לימודי חול לחלוטין", מעניק אלי זווית משלו. "לא היה לי מושג במתמטיקה ואנגלית, מעבר לבסיס שההורים שלי דאגו לספק לי באמצעות מורה פרטי כשהייתי קטן. במכינה התחלנו הכול מאפס, וראיתי שאפילו דברים שכבר למדתי – נהניתי להכיר אותם באופן מסודר ומקצועי".

• עד כמה אתם מרוצים מההשקעה של מכון מגיד בתלמידים?

"המכינה מאוד מיוחדת, מכמה סיבות", מפרט משה. "ראשית, הצוות מאוד משקיע ואכפתי, חשוב לו ההצלחה של הסטודנטים. שנית, הם תומכים עד הסוף בכל אחד, יש אינסוף תגבורים, מורים פרטיים ללא הגבלה, דברים שבאמת אין בשום מקום אחר, ואפילו לא קרוב לזה".

אלי מתמקד במקרה האישי שלו. "אני רוצה לציין לטובה במיוחד את מנהל הקמפוס מנחם בומבך, הרוח החיה של 'מכון מגיד', הוא עזר לי מההתחלה, כשהתחלתי ללמוד לפני כעשרה חודשים עוד הייתי תייר – לפני שעשיתי עלייה עם אשתי – והייתה ביורוקרטיה מורכבת בכדי להירשם ללימודים. מנחם סידר לי הכול ועשה כל מה שאפשר וצריך בשביל שאוכל ללמוד, כך שאני ממש אסיר תודה לו".

• השתמשת במורים הפרטיים ובתגבורים?

"בהחלט, בפסח שהינו בניו יורק, ובשל כך הפסדתי תקופה קצרה מהלימודים. מכון מגיד דאג לי למורים צמודים שישלימו לי את כל החומר החסר".

• מה אתם אומרים על החברה?

משה: "המכינה עצמה מסננת מאוד בשלב ההרשמה. רק מי שבאמת רוצה ללמוד, איכותי מספיק ועומד בסף של תנאים גבוהים מבחינת הלחץ והרמה - מתקבל. וכשאתה לומד עם חברים ברמה גבוהה הלימוד איכותי יותר", לדברים הללו מצטרף גם אלי, שמסכם: "אני מאוד נהנה מהלימודים פה, מהחברה ומהצוות. פשוט תענוג".
מגיד לימודים אקדמאי אוניברסיטה עברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד