ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

איש החינוך תוקף: "ביבי שבוי בידי שני גנסטרים, לפיד ובנט"

"ביבי הוא בובה בידי שני הגנסטרים האלו, סליחה שאני מתבטא ככה, אבל אין לי ברירה" • "אברכים פשוט בהלם" • הרב מרדכי בלוי מגיב על הקיצוצים בקצבאות • האזינו

הרב מרדכי בלוי
הרב מרדכי בלוי


זמן קצר לאחר שעלה הרב אבינר לשידור ברדיו 'קול חי' וטען שיש קיצוץ כללי בתקציב המדינה ואת חלקו יספוג עולם התורה, כשצריך להתמודד עם זה - עלה הרב מרדכי בלוי להגיב.

"מרגש עד כדי דמעות. ציפיתי מרב מכובד בציונות הדתית שיבין שלא זורקים קודם את הטלית והתפילין כשהספינה עומדת לשקוע. ושלא יספר לנו סיפורים, כי גם אנחנו מבינים, בלי שלמדנו ליבה, א' ב', וגם חשבון בתרגילים הפשוטים. ולא סתם הורידו, אלא בשמחה ובששון.

"הברית החדשה והטמאה בין ה'אטום' לפיד, הוא פשוט מאד אטום - אדם שמסוגל לומר שצריך להוריד כסף לילדים. אני נכנס לכולל כל יום, אברכים פשוט מאוד בהלם. 700, 800 שקל הורידו. וזה לא מהאנשים שחיים בצפון תל-אביב שמגדלים ילד וכלב, זה מהאנשים הצדיקים שמגדלים משפחות מפוארות. איך מסוגל הרב אבינר לשתוק על דבר כזה? הרי גם הציבור הדתי לאומי היותר איכותי מגדל משפחות לתפארת עם הרבה ילדים.

"ובנט חבר שלו?? קראתם מה שכתוב היום בעיתון 'בשבע'? כותבים שם במאמר המערכת שמופיע בעמוד הראשי שקיבלתי באימייל דברים מזעזעים, אותם אומרים אלו מהישיבות של הציבור הדתי לאומי. מה, הם לא יודעים את זה? יש פה מגמה איומה של גזירת שמד, של רצון לשבט ולעשות מוטציה חדשה לזן החרדי".

כשנשאל מי עומד מאחורי הכוונה הזו הוא משיב נחרצות. "הצדיק מסדום! הצדיק ממדינת תל-אביב, יאיר היהיר! ובנט נותן לו יד, והציבור הדתי לאומי שותק! שותק, ויחטוף באותה מידה, מה הוא חושב לעצמו, שזה לא יגיע אליו?? זה הרי נורא ואיום!

"דבר מזעזע: קיצצו מכל הכיוונים, מדינה במצב מצוקה, באיזה סעיף העלו? בסעיף של הביקורת. שיהיה יותר תקציב לבוא לבקר עשר פעמים גוף מבוקר כמו בני הישיבות והכוללים. כולל הארגון, למשל, של תרבות יהודית של 'תודעה', שאני עומד בראשו, שנותנים שיעורי תורה לכל עם ישראל. קיצצו לגמרי, ל-2013 לא נתנו אפילו שקל אחד. באיזו מדינה אנחנו, במדינת ישראל??..."

כשמנסה המראיין לשאול למה מופנית הביקורת תמיד רק לשני שרים - בנט ולפיד - ולא לנתניהו, שעומד בראש, מנהל את הכל, ומאפשר לעשות את הדברים האלו - הוא משיב את התשובה הבאה: "כבודו המראיין יודע מהי מריונטה? אדון ביבי הוא בובת מריונטיה בידי שני הגנסטרים האלו. וסליחה שאני כמחנך מתבטא ככה, אבל אין לי ברירה. בתוך עמי אני יושב ומרגיש את המצוקה, לא סתם גדולי ישראל כואבים.

"אני מציע לציבור לעיין ב'אוזניים לתורה' של הרב מלוצק מה כותב בפרשת השבוע מה קורה למי שמתנכל ללומדי התורה. לא סתם נסמכה פרשה זו לפרשת עמלק שבפרשה הקודמת. מה, אנחנו לא מרגישים את זה? זו מדינה של חמלה, מדינת ישראל? כל מדינות העולם מבינות שעוזרים לילדים, פה מקצצים לילדים.

"אולי נגיע גם לרגע שהילד החילוני מקבל שתי טיפות חיסון לפוליו והילד החרדי רק טיפה אחת?!... אולי, אולי יגיע היום"...

המראיין מנסה לספר לו על הצעות של משרד החינוך. "מה זה משרד חינוך? זה משרד אנטי-חינוך, זה שר חינוך בס' לא בש'. הוא מבין בחינוך? הוא בא להציע הצעות מגונות שנכתב עליהן היום ב'המודיע' ו'יתד נאמן', הצעות מגונות שאנחנו נשנה את דרכנו. פתאום אנשים שמסתכלים מלמעלה לאיזה שבט נידח באפריקה יחנכו אותנו מחדש. אם שר החינוך הוא רב, אני מנהל נס"א.

"ואיזה עוזר שהוא לקח, איזה גייס חמישי, איזה אשר גולד אחד שהולך ומאיים על כלי תקשורת שלא יטפלו בקיצוצים הדרסטיים שעושים פה בכלל לא ביחס שווה לקיצוץ שהמדינה עושה בשאר הדברים. וכי קיצצו גם בספורט ובתרבות אחרת בכמויות האלו? יש פה רדיפה לשם רדיפה, קמה ממשלה רעה, ממשלת זדון, לרדוף ולהרוס בלי חמלה, להרוס את היהדות החרדית. אני לא יודע מאיפה זה בא, הרשע הזה.

"אני רואה את עיתון 'בשבע', שהציבור הדתי לאומי יתפכח! מה ביבי? הם הרי אמרו 'יודן-רייט', ממשלה בלי חרדים".

כשנשאל האם יש ניסיונות לתקשר עם חברי הבית היהודי, הוא מבקש כתובת לגשת לחדר הסמוך שם יושבים חברי הכנסת של 'דגל'."אני הרי יודע שהם פנו לא פעם ולא פעמיים לבקש מחברי הכנסת של הבית היהודי שלא להשתתף בהצבעות מבישות בוועדות הכנסת. אבל הם פחדו מהגנסטר שרק אתמול החליט לבטל את הפריימריז כי הוא רוצה להיות כמו החבר לפיד ולקבוע מי יהיה במפלגה.

"זה בא מיהירות, מגאווה, מחוסר ראייה, מחוסר רגישות יהודית. אנחנו בערב ראש השנה, יש דין ויש דיין. הקב"ה יחוס ויחמול על בני התורה ועל ציבור העובדים שגם מביאים פרנסה וגם מקצצים להם. לא יתכן שימשיך דבר כזה".

לסיום, הוא מתנצל על שדיבר בתקיפות, "אך זה המינימום שניתן לעשות..."
הרב מרדכי בלוי הרב שלמה אבינר נתניהו לפיד בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד