י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"רוצה להיות כמוך"

הילד היתום אמר קדיש והנוכחים פרצו בבכי • תיעוד מצמרר

רק החושך הסתיר את הדמעות שנשרו מעיני המלווים • הילד מנחם שעדיין לא חגג בר מצוה, אמר קדיש אחרי אביו • "היית צדיק נסתר", הוא זעק אחר מיטת אביו, "אני רוצה להיות ירא שמים כמוך" • הג"ר יהודה ליברמן הותיר אחריו אלמנה וארבעה יתומים רכים

הילד היתום אמר קדיש והנוכחים פרצו בבכי • תיעוד מצמרר
הרב ליברמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

רגעים מצמררים בהלווייתו רוויית היגון והכאב של הג"ר יהודה ליברמן זצ"ל, מחשובי האברכים בבני ברק, תלמידו חביבו של ראש ישיבת פוניבז' יבלחט"א הגרב"ד פוברסקי שליט"א, שנפטר לאחר ארבע שנות מאבק במחלה הנוראה.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של הג"ר יהודה ליברמן זצ"ל>>>




מאות רבות התכנסו כדי ללוות את הרב ליברמן בדרכו האחרונה, ובראשם בנו היחיד בין שלושת הבנות, הילד מנחם יבלחט"א, שבקרוב יחגוג בסייעתא דשמיא את שמחת בר המצווה שלו, כשהוא יתום מאב.
מנחם הבין את התפקיד הגדול שהוטל על כתפיו. הוא ה'קדיש'ל', הבן היחיד שאומר קדיש אחרי אביו. הוא עמד שם, על יד מיטתו של אביו, רגע לפני שנסתם הגולל ורגבי עפר כיסו אותו, וקרא את מילות הקדיש ברהיטות, בקול חזק אבל רועד...

באותם רגעים שהוא אמר את הקדיש, הצליח מנחם לעצור את הדמעות, לשלוט ברגשותיו, אבל במקומו בכו כל שאר הנוכחים במעמד הנורא. כשסיים לומר את הקדיש, פרץ גם הוא בבכי קורע לב.
כשנשאל אם הוא רוצה לומר כמה דברי הספד אחר אביו שנפטר, לקח מנחם את המיקרופון ואמר את דבריו בקצרה: "היית צדיק נסתר", הוא זעק לעבר אביו ששכב דומם, "אני רוצה להיות ירא שמים כמוך".

בין הנשים עמדו אמו האלמנה, ואחיותיו היתומות. הגדולה מבין האחיות בת 16 בלבד, הקטנה בת חמש. בתווך עוד אחות בת עשר. אולי היא עוד תזכור איך זה לרכב על הכתפיים של אבא ולצחוק באושר גדול. את זה, אחותה הקטנה, לא תוכל לזכור. כשאביה הלך, היא היתה רק בת שנה.

מורו ורבו של הרב ליברמן זצ"ל, יבלחט"א מרן ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי שליט"א, כינס אסיפת חירום והקים קרן לעזרת האלמנה והיתומים.

"לרכב על הכתפיים של אבא הם כבר לא יוכלו, גם לא לחזות בו מקדש על היין, או לקבל ממנו חיבוק ולטיפה כשהן מביאות הביתה תעודה יפה אחרי שנת לימודים מאומצת", אמרו העוסקים בצרכי ציבור באסיפת החירום, ומרן הגרב"ד השיב: "אבל אנחנו כן יכולים לעזור להם על ידי הקמת קרן שתסייע להם להחזיק מעמד מבחינה כלכלית".

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של הג"ר יהודה ליברמן זצ"ל>>

קופת העיר ליברמן קדיש יתום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד