כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הצפון שב למקלטים: אזעקות בנהריה ועכו • 4 קטיושות נורו מלבנון לישראל

תושבי עכו, נהריה והישובים הסמוכים נחרדו למשמע אזעקות: דיווחו על קולות נפץ • ארבע רקטות נורו מאזור צור בלבנון לעבר ישראל, שתיים נפלו בשטחים מיושבים, אחת יורטה על-ידי 'כיפת ברזל' • ראש מועצת שלומי: "הייתה בהלה גדולה" • נתניהו: "מי שפוגע בנו, נפגע בו" • בפנים: וידאו

ירי רקטות. צילום: שי ועקנין, סוכנות תצפית
ירי רקטות. צילום: שי ועקנין, סוכנות תצפית



האם הגזרה הלבנונית מתעוררת במפתיע?

היום (ה') סמוך לשעה 16:35 החלו להישמע אזעקות חוזרות ונשנות בעכו, בנהריה וביישובים הסמוכים. אלפי תושבים מבוהלים נטשו את הקומות העליונות וחלקם הגיעו למקלטים.

שתי רקטות נפלו שטחים מיושבים - בקיבוץ גשר הזיו ובבית הבראה בשבי ציון. רקטה נוספת יורטה על ידי מערכת ההגנה 'כיפת ברזל'. הרקטות שוגרו על ידי מחבלי הג'יהאד העולמי, מכפר בדרום לבנון. למרות דיווחים על נפילה נוספת, מדובר ככל הנראה ב'טמיר' (טיל היירוט של כיפת ברזל) או חלק ממנו.

לא התקבלו דיווחים על נפגעים מעבר לנפגעי חרדה. ככל הנראה מדובר בארבע קטיושות שנורו לעבר שטחי ישראל. אולם כלי תקשורת בלבנון טוענים כי שתיים מתוך ארבע הרקטות נפלו בשטחה של לבנון. לדבריהם, מדובר ברקטות קטיושה.

סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה, כי ארבע רקטות נורו לעבר ישראל מאזור העיר צור. בנוסף לכך, כלי התקשורת הלבנוניים דיווחו מפי עדי ראייה כי דקות ספורות לאחר הירי לעבר ישראל, מטוסי חיל האוויר ביצעו מספר גיחות באיזור צור בלבנון. אולם גורמים בצבא לבנון הכחישו את הדיווח.

ארבעת המשגרים מהן שוגרו הקטיושות, אותרו על ידי צבא לבנון מזרחית לעיר צור בדרום לבנון, סמוך למחנה הפליטים ראשדיה.

צילום: קובי שניר


דובר צה"ל התייחס לאירועים בצפון ואמר: "זוהה מטח ירי של 3 או 4 רקטות מאיזור דרומית לצור לעבר מדינת ישראל. רקטה אחת יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל בין עכו לנהריה".

דובר צה"ל הסביר: "אנו מניחים מודיעינית שהירי בוצע על ידי ארגוני ג'יהאד עולמי". הוא הדגיש: "אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף". יחד עם זאת, על האוכלוסייה באיזור להשאר קשובה למקרה של אזעקות נוספות. כמו כן, הודיע דובר צה"ל כי "התנועה האווירית באיזור חיפה נסגרה עד שהתמונה תתבהר".

גבי נעמן, ראש מועצת שלומי שבגליל המערבי, סיפר על האזעקה שנשמעה ביישוב: "הייתה בהלה גדולה אבל כעת הכל רגוע. אנחנו פועלים להחזיר את החיים לשגרה".

בעקבות המצב מנכ"ל מד"א אלי בין הנחה להעלות את רמת הכוננות במד"א בצפון הארץ לרמת כוננות ג' שהיא הגבוהה ביותר.

מדובר ביירוט ראשון של רקטות שנורו לעבר הצפון. בי"ס לקציני ים עכו הודיע על דחיית אירוע ההשבעה שתוכנן להערב. אירועי תרבות שונים בגליל המערבי בוטלו. בתפן בוטלו אירועי לילה לבן. יש לציין כי הביטולים הם על דעת המארגנים ולא בקשה מכוחות הביטחון/רשויות.

עיריית צפת הודיעה כי החיים בעיר ממשיכים כשגרה, יחד עם זאת הוחלט לרענן נהלים בקרב בעלי התפקידים. העירייה מבקשת מתושביה לבדוק את הנגישות למרחבים המוגנים.

שדה התעופה בחיפה ישאר סגור הערב, ולכן טיסת ארקיע שהייתה אמורה להמריא בקו אילת - חיפה עוברות להמראה ונחיתה בשדה דב. הנוסעים יועברו באוטובוסים.

למרכז הרפואי לגליל המערבי נהריה, הגיעו ארבעה פצועים. פצועה אחת, במצב קל, נחבלה בראשה כשמעדה בעת ריצה למקלט. אין שינוי בהיערכות המרכז הרפואי. מנהל המרכז הרפואי ד"ר מסעד ברהום נמצא בקשר רציף עם גורמי הצבא.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לירי הרקטות משטרה של לבנון לעבר הגליל המערבי: "אנחנו פועלים בכל החזיתות – בצפון ובדרום, כדי להגן על אזרחי ישראל מפני ההתקפות הללו. אנחנו מפעילים אמצעים מגוונים, גם של הגנה וגם של סיכול, ואנחנו פועלים באחריות".

באשר למדיניות הממשלה, הבהיר נתניהו: "המדיניות שלנו ברורה: גם להגן וגם לסכל. יידע כל מי שפוגע בנו, יידע כל מי שמנסה לפגוע בנו - שאנחנו נפגע בו".

לדברי נתניהו, "הדיווחים על שימוש אפשרי בנשק כימי בסוריה, מעוררים אפשרות של ביצוע פשע חמור ביותר של המשטר הסורי באזרחיו. המעשה הזה התווסף לפשעים החמורים שהמשטר הסורי מבצע בסיוע איראן וחיזבאללה באזרחי סוריה.

"זה אבסורד שחוקרי האו"ם, שנמצאים עכשיו בדמשק, כדי לחקור אפשרות של שימוש בנשק כימי, מנועים על ידי המשטר הסורי מלהגיע לאזורים המוכים. צריך להבין שסוריה היא מגרש הניסויים של איראן. איראן עוקבת היטב כיצד העולם מגיב לפעולות הנפשעות של סוריה ושל חיזבאללה, הזרוע הקדמית שלה. האירועים האחרונים רק מוכיחים פעם נוספת שאסור שְלָמשטרים המסוכנים ביותר בעולם, יהיה הנשק המסוכן ביותר בעולם".


היירוט בנהריה. צילום: יוסי יפרח

צילום: שי ועקנין, סוכנות תצפית













ירי קטיושות לבנון נהריה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד