י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

צופים קיץ בטוח בדרכים

שבטים מכל הארץ של תנועת הצופים השתתפו בתחרות קיץ מיוחדת של עמותת אור ירוק בנושא בטיחות בדרכים. הזוכה: שבט "אופק" ממודיעין-מכבים-רעות

צילום: אור ירוק
צילום: אור ירוק

עמותת אור ירוק בשיתוף תנועת הנוער "הצופים" קיימה תחרות מיוחדת שכולה בטיחות בדרכים. אל התחרות נרשמו 28 שבטי צופים מכל רחבי הארץ ובמסגרתה בנו השבטים מתקנים מחנאיים בנושא בטיחות בדרכים במסגרת מחנות הקיץ של תנועת הצופים. בנוסף, התקיימו גם פעילויות העשרה בנושא חשוב זה. אחד השבטים שנרשמו היה שבט "צבר" שנמצא הרחק מגבולות ארץ ישראל אי שם בארה"ב.

בין המשתתפים בתחרות היו גם שבט "צופית" מחיפה, שבט "להב" מבית חשמונאי, שבט "גנים" מגני תקוה, שבט "כנען" מסביון, שבט "להב" מאורנית, שבט "חצרים" מחצרים, שבט "שגיא" מדימונה, שבט "שקד" מכפר עזה, שבט "נופר" מלהבים, שבט "צחור" ממיתר ועוד.

נציגי עמותת אור ירוק יחד עם הנהגת הצופים התרשמו מהמתקנים של כלל השבטים ולבסוף החליטו כי השבט המנצח הוא שבט "אופק" ממודיעין-מכבים-רעות. חניכי השבט הזוכה יצרו את "דובי דוברמן" – חדר הנצחה מיוחד לחניך השבט שנהרג בתאונת דרכים, בו גם יתקיימו הדרכות בנושא בטיחות בדרכים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בתקופת החופש הגדול ישנה עליה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בקרב פעוטות, ילדים ובני נוער. בממוצע, כ- 1,200 פעוטות, ילדים ובני נוער בגילאי 0-19, נפגעים בממוצע בשלושת חודשי חופשת הקיץ, יוני, יולי ואוגוסט, מדי שנה בערים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בין השנים 2003-2012.

עמותת אור ירוק: "שיתוף הפעולה של תנועת הנוער "הצופים" הוא מבורך. ישראל נמצאת באופן עקבי במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות, בהיפגעות ילדים בתאונות דרכים. ישנה חשיבות מיוחדת לפעילויות המגבירות את המודעות לבטיחות בדרכים במיוחד בחודשי הקיץ אז נמצאים הילדים ובני הנוער רוב שעות היום מחוץ לביתם וללא כל מסגרת."





אור ירוק תאונות דרכים בני נוער צופים בטיחות בדרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד