י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הצעת חוק: לחייב סימון פס זוהר על גבי קסדות אופנועים

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת בועז טופורובסקי, חמד עאמר, רות קלדרון, רינה פרנקל ועפר שלח. עמותת אור ירוק: "רוכבי כלי רב דו גלגלי נמצאים בסיכון גבוה, בין היתר בגלל חוסר הנראות שלהם על ידי נהגים הרכבים. על המדינה להעביר חוקים שיגבירו את הנראות של רוכבי האופנועים כך שלנהגים יהיה קל למצוא אותם על הכביש ולשמור על בטיחותם"

הצעת חוק: לחייב סימון פס זוהר על גבי קסדות אופנועים
דן אביב -

לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, רוכבי כלי רכב דו גלגליים (אופנועים, קטנועים וכו') והנוסעים עימם יחוייבו בחבישת קסדה המסומנת בפס זוהר מחזיר אור לכל היקפה. את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת בועז טופורובסקי, חמד עאמר, רות קלדרון, רינה פרנקל ועפר שלח.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי הרוכבים בכלי רכב דו גלגלי חשופים מאד לפגיעות, בפרט כאשר מדובר בשעות החשיכה. לכן, מציעים חברי הכנסת לחייב רוכבים אלו לחבוש קסדה המסומנת בפס זוהר גם בדרך עירונית וגם בדרך בין-עירונית. כותבי ההצעה מציינים כי הם מקווים שסימון זה יוסיף, ולו במעט, לבטיחותם של משתמשי הרכב הדו גלגלי ויתרום למאבק בתאונות הדרכים.

עמותת אור ירוק: "רוכבי כלי רב דו גלגלי נמצאים בסיכון גבוה, בשל ההגנה המועטה שמספקים כלי רכב אלו לרוכבים עליהם וכן בגלל חוסר הקושי של נהגי הרכבים לזהות אותם. על המדינה להעביר חוקים שיגבירו את הנראות של רוכבי האופנועים כך שלנהגים יהיה קל למצוא אותם על הכביש ולשמור על בטיחותם".
אור ירוק אופנועים בטיחות בדרכים חשיכה דו גלגלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד