י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נוכח מידע מודיעיני

בלי הקבינט: כך התקבלה ההחלטה לצאת למבצע "עלות השחר"

ראש הממשלה לפיד החליט לצאת למבצע עלות השחר מבלי לאשר אותו קודם בקבינט. לאחר ביקורת מצד רבים במערכת הפוליטית פרסמה היועצת המשפטית חוות דעת שהכשירה את המבצע ללא דיון בקבינט. "הפעולה הצבאית בה הוחלט לנקוט בנסיבות העניין הייחודיות אינה פעולה צבאית העלולה להוביל למלחמה"

בלי הקבינט: כך התקבלה ההחלטה לצאת למבצע "עלות השחר"
בניין שהותקף בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, מבהירה בעקבות ביקורת במערכת הפוליטית כי אישרה את מבצע "עלות השחר" ללא כינוס הקבינט משום שגורמי מקצוע קבעו כי הפעולה לא תוביל למלחמה.

על פי הודעת היועצת המשפטית נקבע, כי "לפי סעיף 40 לחוק יסוד הממשלה נקבע כי המדינה לא תפתח במלחמה ולא תנקוט פעולה צבאית משמעותית העלולה להוביל, ברמת הסתברות קרובה לוודאי, למלחמה, אלא מכוח החלטת הממשלה שאפשר ותתקבל על ידי קבינט. השאלה האם פעולה צבאית עלולה להביא למלחמה כאמור נקבעת על ידי גורמי המקצוע הביטחוניים. מעמדתם המקצועית נגזרת החלטה המשפטית האם יש לאשר את הפעולה על ידי הקבינט אם לאו".

"כל מקרה נבחן באופן פרטני על ידי גורמי המקצוע הביטחוניים, השוקלים את נסיבותיה הייחודיות של הפעולה הצבאית המתוכננת, וכן את השלכותיה האפשריות, ואת המידע המודיעיני הקיים אותה עת ביחס אליה. במקרה זה, נוכח מידע מודיעיני ולאחר ישיבות הערכות, קבעו גורמי המקצוע הביטחוניים פה אחד, כי הפעולה הצבאית בה הוחלט לנקוט בנסיבות העניין הייחודיות אינה פעולה צבאית העלולה להוביל למלחמה. על בסיס הקביעה המקצועית האמורה התקבלה העמדה המשפטית".

עזה מבצע עלות השחר ישיבת קבינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד