י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מכולות קירור לשימוש פרטי או מסחרי?

מכולות קירור הן פתרון פשוט ואפקטיבי לכל מקרה שבו אתם צריכים לאחסן דברים בטמפרטורה קבועה. בעזרת מערכות קירור ייעודיות שאנחנו מרכיבים בתוך המכולה, מתקבלת יחידת קירור שמאפשרת לכם שליטה מלאה על האחסון כך שהדברים שתשימו בתוך המכולה יישמרו כפי שהם אמורים. לכאורה נשמע כאילו מכולות קירור הן פתרון שרק יבואנים וסוחרים יכולים להרוויח ממנו, אבל במאמר זה אנחנו רוצים להרחיב את השאלה הזו ולבדוק האם אפשר להשתמש במכולות קירור גם לשימוש פרטי מלבד השימוש המסחרי שנעשה בהן.

מכולות קירור לשימוש פרטי או מסחרי?
מכולות קירור צילום: FREEPIK

בשיתוף: שדה – מבנים ומכולות

בחברת שדה אנחנו מתמחים בבנייה ממכולות ובזכות הידע והניסיון שרכשנו לאורך השנים אנחנו מציעים ללקוחותינו מגוון של פתרונות יצירתיים העושים שימוש במכולות. בין שמדובר על מכולות קירור, מכולות למגורים או קונטיינרים – צרו איתנו קשר כדי לקבל פרטים נוספים מאנשי המקצוע המובילים בתחום.

השימושים של מכולות קירור

כשבוחנים את השימושים השונים שיש למכולות קירור אי אפשר להתעלם מהשימוש העיקרי שיש למכולות באופן כללי – אחסון ושינוע של סחורות. מכולה היא כנראה אמצעי התובלה הנפוץ ביותר בעולם כיום ומשתמשים בו לתובלה ימית, אווירית ויבשתית. אך מעבר לכך אפשר למצוא עוד שימושים למכולות קירור שעליהם נרחיב מעט להלן.

  • אחסון – מכולות מגיעות בחמישה גדלים ומאפשרים אחסון של חפצים בכל הגדלים ובעזרת הטכנולוגיה שמשמשת אותנו ליצירת מכולות קירור, אפשר גם לאחסן בתוך המכולות מוצרים אשר זקוקים לבקרת אקלים.
  • שינוע – מכולות קירור מאפשרות לנו לשנע בבטחה מוצרים שלא היינו יכולים לשנע בלעדיהן. כך למשל משתמשים במכולות קירור כדי לשנע פירות וירקות, מוצרי חלב, מוצרי בשר, תרופות, פרחים ועוד המון מוצרים אחרים שבכל דרך אחרת לא היינו יכולים לשנע ממקום למקום.
  • בשעת אסון – זה אולי לא נעים לדבר על זה, אבל מכולות קירור נחשבות לשימושיות במיוחד במצבי אסון ולכן גורמים כמו יחידת החילוץ וההצלה של צה"ל מחזיקים ברשותם מכולות כאלו. האפשרות לשלוט על הטמפרטורה בצורה מבוקרת ולשהות בתוך מקום סגור ובטוח הן אלו שהופכות את מכולות הקירור לשימושיות באזורים בעייתיים.

שימוש מסחרי או פרטי במכולות קירור?

כפי שאפשר להבין מדברינו עד כה, מרבית האנשים אשר משתמשים במכולות קירור הם אנשי מקצוע אשר עוסקים בייבוא וייצוא, או בשינוע של סחורות, אבל אם מסתכלים על היתרונות שיש למכולות הקירור אז אפשר לראות כי גם עסקים קטנים יותר שלא בהכרח עובדים בשינוע יכולים להרוויח מהן.

  • חקלאים – כדי לשמור על התבואה באקלים המתאים מיד לאחר הקציר
  • קייטרינג ועסקי אוכל – כדי לשמור על חומרי הגלם והאוכל
  • חנויות פרחים ומשתלות – כדי לשמור על הפרחים ועל הפקעות בטמפרטורה המתאימה
  • עסקים עונתיים – כדי לשמור על הסחורה בזמן שהיא ממתינה לחזור למדפים

סוגי מכולות קירור

מבחינת הגדלים של המכולות אין הבדל בין אלו של המכולות שציינו קודם לכן לבין אלו של מכולות הקירור, מלבד העובדה שיש גם מכולות גבוהות יותר כדי לאחסן בהן סחורות שדורשות אחסון בעמידה. ההבדלים המהותיים בין הסוגים השונים של מכולות הקירור נובעים ממערכת הקירור שמורכבת במכולה ולהלן הסוגים השונים:

  • קירור באמצעות אוויר
    מכולות קירור הפועלות על אוויר הן הסוג הנפוץ ביותר בעולם השינוע והן נחשבות לאפקטיביות ביותר. מדובר על מכולות אשר מערכת הקירור מחוברת אל הקצה ובעזרת מדחף היא מעבירה אוויר קר אל תוך המכולה. מערכת קירור זו מאפשרת סירקולציה של האוויר ובכך היא גם מפזרת את הקירור על פני כל המוצרים שמאוחסנים במכולה.
  • קירור באמצעות מים
    באמצעות מערכת קירור ייעודית מועברים מים קרים בצינורות ייעודיים שיושבים בתחתית המכולה ומשם הם חוזרים אל המערכת. מה שמתקבל ממערכות קירור אלו זה קירור מקסימלי של כל חלקי המכולה שמאפשר לאחסן בתוכן סחורות שנחשבות לרגישות במיוחד לטמפרטורות גבוהות.
  • קירור באמצעות קרח יבש
    מערכות קירור המבוססות על קרח יבש לא נחשבות לנפוצות כיוון שהן מיועדות לסחורות שנדרשות לטמפרטורות קור קיצוניות. המערכת מוציאה אוויר קר מאוד אשר מקורו בתהליך האידוי של הקרח היבש וכך מכולת הקירור שומרת בצורה איכותית על טמפרטורה אחידה ונמוכה במיוחד.
  • מערכת המבוססת על אתילן אוקסיד
    האתילן אוקסיד היא תרכובת אורגנית המורכבת מפחמן וחמצן ותצורתה גז. את הגז שמים בתוך מערכת הקירור של המכולה ומעבר לקירור הגז גם מחטא את פנים המכולה, אך מדובר על חומר שעשוי להיות רעיל ולכן הוא לא נמצא בשימוש תדיר. השימוש העיקרי של מכולות קירור אלו הוא בעבור חיסונים ודגימות מעבדה.

לסיום אנו מזמינים אתכם לקרא עוד טיפים על הדרך, שם תמצאו מאמרים במגוון תחומי עניין.

מכולות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד