י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

קרנות השקעה למלונות בישראל

ענף התיירות בישראל הוא אחד הענפים הכלכליים והרווחיים ביותר. ישראל נחשבת ליעד תיירותי חם. אי לכך ענף זה הפך לאחד מאפיקי ההשקעה המשתלמים ביותר עבור משקיעים רבים • בהשוואה לעסקאות נדל"ן אחרות, בהשקעה בענף התיירות קיימות הזדמנויות כלכליות מבטיחות, הטומנות בחובן הכנסה חודשית מכובדת יחד עם אפשרויות השבחה העולות משמעותית ביחס לנכסי נדל"ן אחרים • במאמר זה נסקור את תחום קרנות ההשקעה למלונות בישראל ואת התפתחותו

קרנות השקעה למלונות בישראל
בתי מלון צילום: FREEPIK

ישראל – יעד תיירותי מבוקש

ישראל נחשבה מאז ומתמיד ליעד תיירותי המושך אליו סוגים שונים של תיירים ותיירות מכל רחבי העולם. יחד עם תיירות חוץ נרחבת, קיימת גם תיירות פנים ענפה, וישראלים רבים עדיין מעדיפים ליהנות מכל השפע שיש לארץ להציע מבלי לארוז מזוודות לעלות על מטוס.

הכנרת, ים המלח, הצפון הירוק, ירושלים, ואילת – כל אלה עדיין מהווים מוקד משיכה עבור רבים, והעובדה כי ישראל היא מדינה שמצויה ברובה לאורך חופי הים התיכון, הופכת כמעט כל עיר בארץ לפנינת תיירות אטרקטיבית.

הנתונים המספריים מראים כי התיירות מהווה חלק משמעותי מהתמ"ג הישראלי, ורבים ממקומות התעסוקה בארץ עדיין מצויים בתחום זה, על אף מגפת הקורונה שפגעה בענף.

השקעה במלונאות

תקופת הקורונה זימנה למשקיעים רבים את היכולת לרכוש מלונות בארץ ובחו"ל. כיום קיימת מגמה גדלה של שיתופי פעולה בין בתי השקעות מוכרים, המגייסים כספים להשקעות ממשקיעים פרטיים, יחד עם יזמים בתחום המלונאות.

גם משקיעים המגיעים מנישות שונות בתכלית מתחום זה זיהו את הפוטנציאל הרב הגלום ברכישת נדל"ן לתיירות, בשל ההזדמנויות להשבחה הקיימות בו.

האחים דיין

דוגמא בולטת לשיתופי הפעולה בין בתי השקעות ליזמי נדל"ן, היא שיתוף הפעולה בין חברת IBI לאחים דיין. האחים דיין, בהובלתו של האח הצעיר, אמיר דיין אשר אמון על תחום הנדל"ן, וחברת IBI הקימו קרן לגיוס 1.2 מיליארד ש"ח, לטובת רכישת בתי מלון.

לאחים דיין ניסיון רב בתחום המלונאות ובשנת 2017 הם אף רכשו את חטיבת המלונות של אפריקה ישראל.
על תחום ההשקעה במלונות אחראי אמיר דיין, אשר מביא מניסיונו הרב באיתור עסקות מניבות והשבחה של מלונות לטובת השכרתם לרשתות שונות.

קרנות השקעה למלונות בישראל

קרנות ההשקעה נפתחות בד"כ בשיתוף פעולה עם יזמים יודעי דבר בתחום המלונאות לצד משקיעים שלא מפחדים להכניס את היד לכיס.

אלו הן קרנות ההשקעה למלונות בישראל, הפעילות כיום בשוק:

  1. EVO by IBI & AFIH קרן מלונאות אשר נפתחה ע"י אפריקה ישראל בשילוב עם PILLAR IBI חוזקה של קרן זו הינו השילוב בין הידע של אפריקה ישראל בתחום המלונאות כגון: תחזוקה, תפעול והשבחה לבין איתור נכסים של חברת IBI. מטרת הקרן היא להשביח ולהפעיל מלונות על מנת להרוויח מפריחת ענף התיירות לאחר משבר הקורונה.
  2. Royal Purple Mediterranean קרן שבאמצעות חברת ישראייר תציע חבילות נופש ופרסום ביעדים שאליה טסה החברה.
  3. קרן המלונאות של אלקטרה נדל"ן – קרן היוצרת שיתוף פעולה בין חברת אלקטרה לבין שלל חברות ביטוח כגון הפניקס, מיטב ד"ש, כלל, מגדל, לאומי ועוד. קרן זו רכשה עד כה 3 מלונות שונים בארצות הברית ונמצאת במגעים נוספים לגיוס כספים נוסף.

  העתיד שייך לתיירות

האם משתלם להשקיע בעתיד בתחום? בהחלט כן. משברים גיאו-פוליטיים המתרחשים לאחרונה באירופה מעודדים משקיעים רבים לחפש השקעות כלכליות יציבות יחסית, ואת אלה ניתן למצוא בתחום התיירות בישראל.

בנוסף, תחום זה הולך וצומח, ורבים מעדיפים, לאור הפוליטיקה המעורערת במזרח אירופה, להעביר את חגי ישראל וחופשות הקיץ בארץ. לפיכך נראה כי לאור כל הנתונים הנ"ל – זוהי העת להשקיע בתיירות.

השקעה במלונות בישראל, לאור מחירי ההשקעה הנמוכים יחסית לאחר משבר הקורונה, ולאור פוטנציאל ההשבחה הגבוה – מסתמנת כאחת מאפשרויות ההשקעה הרווחיות ביותר.

כיצד משקיעים בתיירות

עבור משקיעים רבים האפשרות לרכוש בית מלון אינה קיימת. בנוסף, על מנת לרכוש בית מלון דרוש ניסיון של הפעלת עסק תיירותי. הקושי גדל אף יותר בעונות התיירות החמות בהן קיים ביקוש רב ותפוסה מלאה.

מגמת רכישת עסקי מלונאות באמצעות הקרנות הגדולות ושיתופי פעולה קיימים צפויה להתחזק בעתיד, וכבר עכשיו נפתחות קרנות נוספות לרכישת רשתות של בתי מלון.

שיתופי פעולה עם תחומים משיקים

משקיעים רבים מזהים את הפוטנציאל הרב שיש להשקעה בנכסי תיירות, ופניהם פונות לשם. דוגמה לשיתוף פעולה מעניין בתחום זה הוא עם חברת התעופה ישראייר, שהקימה קרן משותפת לרכישת בתי מלון באגן הים התיכון יחד עם משקיעים נוספים.

שיתוף פעולה זה נולד מתוך מצוקתם של בתי המלון בתקופת מגפת הקורונה. בתקופה זו, בה התיירות הייתה מושבתת, המירה הקרן חלק מהמלונות שברשותה למגורי סטודנטים ולמגורים שיתופיים.

היצירתיות בתקופה זו הובילה לשיתופי פעולה עם תחומים משיקים בתחום התיירות, המלונאות, והנופש, וחיברה אותם למשקיעים פרטיים ומוסדיים – מה שהניב הכנסה נאה לכל הצדדים.

לסיכום

הצורך, הביקוש, והדרישה לנופש איכותי ומפנק תוסיף להתקיים, יחד עם הביקוש לאפשרויות מגוונות של מלונות – ממלונות משפחתיים ועד למלונות בוטיק. תחום התיירות מגלה התאוששות מרשימה לאחר משבר הקורונה, ורבים מבקשים לשוב ולנפוש בארץ וגם בחו"ל.

בתי מלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד