י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסייעים לפוטין

100,000 חיילים צפון קוריאנים יישלחו לאוקראינה?

צפון קוריאה הבהירה באמצעות ערוצים דיפלומטיים כי היא תשלח בנאים ופועלים לתיקון נזקי מלחמה במובלעות רוסיות. המדינה המבודדת הודיעה גם כי היא מוכנה לספק כוח לוחם עצום. "הרוסים צריכים להרגיש בלי בושה בשאיפתם למחוק את אוקראינה כמדינה עצמאית"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכנות הידיעות הרוסית Regnum דיווחה, כי 100,000 חיילים צפון קוריאנים עלולים להישלח כדי לחזק את כוחותיו של ולדימיר פוטין הנלחמים באוקראינה. מומחה להגנה במוסקבה, קולונל איגור קורוצ'נקו, אמר לטלוויזיה הממלכתית: "אנחנו לא צריכים להתבייש לקבל את היד שהושיט לנו קים ג'ונג און".

צפון קוריאה הבהירה באמצעות ערוצים דיפלומטיים כי בנוסף לספק בנאים לתיקון נזקי מלחמה, היא מוכנה לספק כוח לוחם עצום. הצפון קוריאנים ייפרסו לצד כוחות הרפובליקה העממית של דונייצק (DPR) הפרו-פוטין והרפובליקה העממית של לוהנסק (LPR), אשר שתיהן הוכרו על ידי רוסיה וצפון קוריאה וסוריה, כמדינות עצמאיות. כך דיווחה סוכנות הידיעות Regnum.

האזורים הדרום-מזרחיים של דונייצק ולוהנסק, הידועים בשם חבל הדונבאס, נשלטים על ידי בדלנים הנתמכים על ידי מוסקבה כבר כמעט שמונה שנים. כל המדינות החברות באו"ם, מלבד רוסיה, לא קיבלו את עצמאות חבל הדונבסס ומבחינתן החבל חלק מאוקראינה ולא מדינה עצמאית.

"המדינה מוכנה להעביר עד 100,000 מחייליה לדונבאס", נכתב בדיווח. "פיונגיאנג תוכל להעביר את היחידות הטקטיות שלה לדונבאס". בתמורה, תבואה ואנרגיה יסופקו לכלכלה הקורסת של צפון קוריאה.

איגור קורוצ'נקו, הראשי של כתב העת להגנה לאומית של רוסיה בערוץ Rossiya 1, אמר: "ישנם דיווחים ש-100,000 מתנדבים צפון קוריאנים מוכנים לבוא ולקחת חלק בסכסוך". הוא אמר לצופים: "אנחנו לא צריכים להתבייש לקבל את היד שהושיט לנו קים ג'ונג-און". עוד אמר כי "הרוסים צריכים להרגיש בלי בושה בשאיפתם למחוק את אוקראינה כמדינה עצמאית".

צפון קוריאה קים ג'ונג-און ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד