י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תומך בחקירה

ביידן מברך על הפסקת האש בעזה: "ארה"ב גאה לתמוך בכיפת ברזל"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודה למצרים על הובלת השיחות לצד קטאר שהביאו להפסקת אש בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, הנשיא אמר כי ממשלו תומך בחקירה של נפגעים אזרחים שנגרמו על ידי ישראל והג'יהאד האסלאמי

ביידן מברך על הפסקת האש בעזה: "ארה"ב גאה לתמוך בכיפת ברזל"
בית שהותקף בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך על הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני שנכנסה לתוקף אמש (ראשון) בלילה לאחר למעלה משלושה ימים של לחימה ולא לפני שהג'יהאד האסלאמי המטיר טילים עד הרגע האחרון והרגע שאחרי האחרון כדי לנסות ולפגוע באזרחי ישראל.

ביידן אמר בהצהרה כי ארה"ב הייתה בקשר עם גורמים מישראל, הרשות הפלסטינית, מצרים, קטאר וירדן על מנת להביא לסיום מהיר של הלחימה, והוא הודה לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי יחד עם האמיר הקטארי תמים בן חמד אל-ת'אני על תפקידיהם המרכזיים במאמץ. הנשיא גם שיבח את ראש הממשלה יאיר לפיד ואת "המנהיגות היציבה של ממשלתו לאורך כל המשבר".

כפי שעשה הבית הלבן ביום הראשון של המלחמה, ביידן הביע את תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני ירי רקטות של הג'יהאד האסלאמי, והוסיף כי ארה"ב "גאה בתמיכתנו בכיפת ברזל של ישראל, שיירטה מאות של רקטות והצילה אינספור חיים". מוקדם יותר השנה אישרה ארה"ב 500 מיליון דולר נוספים למימון חידוש כיפת ברזל לאחר מבצע שומר חומות במאי 2021.

ביידן הלין על האזרחים שנהרגו בעקבות התקיפות: "בין אם בעקבות תקיפות ישראליות נגד עמדות הג'יהאד האסלאמי או עשרות הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי שנפלו על פי הדיווחים בתוך עזה". הוא אמר כי הממשל תומך ב"חקירה יסודית" לגבי מקרי המוות הללו.

"אנו גם קוראים לכל הצדדים ליישם את הפסקת האש במלואה, ולהבטיח שאספקת דלק ואספקה ​​הומניטרית תזרום לעזה כשהלחימה הופסקה", אמר הנשיא.

עזה מבצע עלות השחר ג'ו ביידן כיפת ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד